Apple a japonská Softbank vyvinou mobil se zabudovaným iPodem

15. 5. 2006 08:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Japonská internetová společnost Softbank Corp. a americká počítačová firma Apple Computer Inc. se chystají společně vyvinout mobil se zabudovaným hudebním přehrávačem iPod. Japonská média v sobotu uvedla, že si spotřebitelé budou moci do tohoto telefonu stahovat písně přímo z hudební internetové prodejny iTunes, kterou Apple provozuje.
Softbank a Apple předpokládají, že telefony s funkcemi iPodu začnou prodávat v Japonsku ještě letos, napsal list Nihon Keizai Shimbun s odvoláním na nejmenované zdroje.
Dvojice firem se chystá v příštím roce vyvinout také telefon, který bude využívat ke stahování dat bezdrátové sítě Softbank, uvedla v podobné zprávě agentura Kjódó. Představitelé firem nebyli k zastižení, aby se k těmto zprávám vyjádřili.
Softbank vstoupila na trh mobilních telekomunikací minulý měsíc akvizicí japonské divize britského mobilního operátora Vodafone. Softbank tímto převzetím získala mobilní síť, aniž by ji musela budovat, a s ní přes 15 milionů japonských uživatelů.
Konkurence na trhu hudebních služeb pro mobily roste. Ve čtvrtek oznámil největší japonský mobilní operátor NTT DoCoMo spolu s americkým gigantem Microsoft, že od léta budou nabízet hudbu do mobilů společně. Druhý největší japonský operátor KDDI hudební nabídkou již nové uživatele získává, napsala agentura AP.
Apple Computer, která iTunes provozuje, počátkem měsíce obnovila kontrakty s velkými hudebními vydavatelstvími Universalem, Sony BMG, EMI a Warner Music, a to s jednotným cenovým schématem. Apple prodává ve Spojených státech jednu píseň za 99 centů a v Británii za 79 pencí.
iPod trhu s přenosnými mediálními přehrávači stále dominuje. Od vstupu iPodů na trh z roku 2001 jich Apple prodala již přes 50 milionů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.