Žebříček stále vede Makro

6. 2. 2006 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Žebříček největších obchodních firem se dle informací výzkumné agentury Incoma Research v roce 2005 po několika letech relativního klidu poměrně výrazně změnil. První zůstává společnost Makro Cash & Carry, která se nicméně orientuje na velkoobchodní podnikání, a není tedy plně srovnatelná s běžnými maloobchodními řetězci. Na druhou příčku se v tomto roce poprvé dostala skupina Schwarz, zahrnující diskontně laděné hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl. Na třetí pozici je s nevelkým odstupem Ahold ČR.
Na dalších pozicích se umístily skupina REWE a společnost Tesco Stores ČR, která letos mimo jiné uvedla na trh novou linii menších prodejen. Právě britský obchodní řetězec se může během letošního roku posunout před REWE na čtvrtou pozici. Hlavní příčinou tohoto očekávání je ohlášené převzetí 38 supermarketů sítě CS Edeka, která v posledním známém roce 2004 dosáhla obratu 1,7 mld. Kč. Na 6.-7. pozici se se shodnými tržbami dostala společnost Globus ČR a skupina Tengelmann, zahrnující diskonty Plus a hobbymarkety OBI. Skupina Spar ČR patří k těm, které meziročně výrazně zlepšily svou pozici. Tabulku uzavírají firmy Carrefour (převzetí jeho prodejen společností Tesco se do výsledků loňského roku ještě nepromítlo) a Delvita. Celkové tržby top 10 společností vzrostly meziročně z 215 na 226 mld. Kč, tedy o 11 mld. Kč. (nárůst o 5,2 %). Celkové prodejní plochy top 10 firem se přitom v tomto období zvětšily o 16 %.


Top 10 řetězců v Česku (dle tržeb v mld. Kč)






























































pořadí firma tržby 2004 tržby 2005
1. Makro Cash & Carry 38,2 37,5
2. Schwarz (Kaufland a Lidl) 31,5* 37*
3. Ahold (Hypernova a Albert) 34,8* 36*
4. REWE (Billa a Penny Market) 22,8* 23,2*
5. Tesco Stores 20,5* 22*
6.-7. Globus 18,9 19
6.-7. Tengelmann (Plus-Discount a OBI) 18,2* 19*
8. Spar 10 11,3
9. Carrefour 10* 11*
10. Delvita 9,9* 9,8*
celkem 214,7 225,8

01obr_makro.jpg ()


náskok se snižuje. Makro vede již jen o půl miliardy.



Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.