Výroba piva v ČR stoupla a rostl i export

1. 12. 2005 08:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Domácí pivovary vyrobily za prvních devět měsíců roku 14,6 milionu hektolitrů piva, což je meziroční nárůst o 1,67 procenta. Pokračuje tak vzestupný trend posledních let, uvedl Český svaz pivovarů a sladoven. Výrazně rostl především export, který se proti stejnému období loni zvedl o 16 procent na 2,354 milionu hektolitrů.
Do zahraničí prodává drtivá většina domácích výrobců pěnivého moku. „Možnost uplatnit své pivo na zahraničních trzích je velkou příležitostí především pro malé pivovary a v řadě případů to umožňuje jejich produkci postupně rozšiřovat,“ uvedl předseda Českého svazu pivovarů a sladoven František Krakeš.
Tradičně největšími odběrateli českého piva jsou Německo, Slovensko, Velká Británie, USA a Maďarsko. Výrazný vzestup zaznamenal vývoz také do Švédska, Ruska, Rakouska, Itálie a Kanady.
Největším domácím producentem piva je nadále Plzeňský Prazdroj, na druhém místě jsou Pivovary Staropramen a třetí je Budějovický Budvar.
Více než 60 procent produkce tvoří výčepní piva. Výroba ležáků představuje 35 procent, přičemž poptávka po nich stoupá. Roste také zájem o nealkoholické pivo, kterého se vyrobilo přes 185 000 hektolitrů, meziročně o 23 procent více.
České pivo se nejvíce stáčí do sudů, které tvoří víc než 51 procent obalů. Téměř 44 procent moku se prodává lahvích, menší objemy jsou spotřebitelům distribuovány v plechovkách a cisternách. Právě cisterny ale zaznamenávají nejvyšší růst poptávky.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.