Trhu vánočních cukrovinek stále vévodí kolekce

12. 12. 2005 09:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Reklama
SDG

Domácímu trhu vánočních cukrovinek stále dominují tradiční kolekce, po nichž lidé při nákupech pamlsků na svátky sáhnou nejčastěji. Stejně tak před Mikulášem zůstávají nejžádanějším cukrovinkářským artiklem duté figurky, vyplývá z informací firmy Nestlé Česko. Trh tradičních vánočních cukrovinek dle průzkumů poslední dobou v ČR mírně klesá, naproti tomu se v předvánočním období více zvedá zájem o další čokoládové výrobky, jako jsou bonboniéry.
„Český a slovenský trh je, co se týká vánočního sortimentu, v Evropě svým způsobem unikátní. Vyplývá to z tradice vánočních výrobků, které jinde sotva najdete,“ řekl ředitel vnějších vztahů Nestlé Česko Martin Walter. Například kolekce nebo arabesky jsou typickými vánočními výrobky v tuzemsku, salonky jsou nezastupitelným produktem na Slovensku. Na jiných evropských trzích, třeba v Německu či Rakousku, jde spíše o vánoční přebaly standardních výrobků.
Češi poslední roky projevují rostoucí zájem o hořkou čokoládu, proti mléčné se ale stále prodává přibližně v poměru jedna ku třem. Přes rozhodující podíl tradičních výrobků se domácí spotřebitelé před Vánocemi nebojí sáhnout i po novinkách či limitovaných sezonních sériích, třeba čokolád s rozličnými přísadami.
Nabídka vánočních a mikulášských cukrovinek se na pulty obchodů dostává stále dřív, v některých případech se objevuje již na přelomu září a října. Ceny značkových výrobků se přitom udržují zhruba na stejné úrovni, na trh ale pronikají také malí producenti nabízející levné zboží. Obecně platí, že Vánoce spolu s Velikonocemi patří pro výrobce cukrovinek mezi významné prodejní období během roku.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.