Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Tesco v Česku zavede pokladny bez obsluhy

Redakce MAM2. 12. 200519. 6. 2019

Tesco, jeden z největších obchodních řetězců v zemi, chce do dvou let zavést takzvané samoobslužné pokladny. Zákazník si sám zboží namarkuje a u automatu zaplatí buď kartou, nebo v hotovosti.
“První samoobslužné pokladny v tuzemsku zavedeme za dva roky,” řekl v rozhovoru pro Hospodářské noviny generální ředitel Tesco Stores ČR Phil J. Clarke.
V domovské Anglii je řetězec jako doplněk klasických pokladen provozuje ve zhruba dvou stech prodejnách.
Jsou určeny zejména pro lidi, kteří mají buď rádi moderní techniku, nebo si chtějí být jisti, že jim pokladní nenapočítá zboží navíc.
Žádné další obchodní řetězce v Česku zatím podobné plány neodhalily. Úplná novinka to však pro konkurenci není. Například skupina Metro, která v Česku provozuje Makro, má v Německu samoobslužné pokladny asi ve čtyřiceti obchodech. “Nejdříve se zavádějí do maloobchodních prodejen, do prodejen pro podnikatele přijdou později,” říká mluvčí českého Makra Markéta Světlíková. Podle ní se zatím nedá říci, kdy se tyto kasy objeví v Česku: “Většinou takové věci přicházejí velmi rychle, konkrétní plán nemáme.”
Ve světě jsou samoobslužné kasy nejvíce rozšířené v Americe. Tam už pokladny bez pokladních nabízí téměř každý třetí supermarket. V Evropě se tento trend bude v příštích letech také silně rozvíjet. Podle odhadů odborníků už za pět let nakoupí lidé po celém světě touto formou zboží v hodnotě za 1,3 miliardy dolarů, desetkrát více než nyní. Výhodou pro obchodníky je snížení nákladů na personál, většinou totiž zhruba na čtyři pokladny dohlíží jeden zaměstnanec.

Hospodářské noviny, 2.12.2005, autor: Miroslav Čepický, Barbara Bublíková

×

Programovým ředitelem ČRo Ostrý

Starší článek

Na trh vstupuje časopis Home Cinema

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202119. 4. 2021
Lidé

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více