Televizní revoluce nabírá další zpoždění

13. 12. 2005 00:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Měl to být rok dlouho očekávané televizní revoluce. Místo něj se na diváky z obrazovek pohrnou komerčně úspěšné reality show a televizní seriály.
Nova, Prima a Česká televize začnou příští rok, v němž měla být definitivně odstartována nová, digitální éra, osvědčeným receptem.
V programových schématech se objeví minimálně devět reality show, nejvíce pak na obrazovce Primy – celkem šest. Lidé se tak setkají jak s pokračováním úspěšných titulů jako VyVolení, Česko hledá SuperStar a Výměna manželek, tak i s novinkami jako automobilová reality soutěž Divoká jízda (Prima) nebo rodinná show Udělám cokoliv (Česká televize).
Všechny pořady počítají s aktivním zapojením diváka, který bude telefonicky nebo internetem rozhodovat o jednotlivých soutěžících. Na zvýšené příjmy z televizní zábavy se tak mohou těšit mobilní operátoři, provozovatelé telefonních služeb nebo sázkové společnosti.
Televize vsadí i na seriály komunistické éry: Prima bude vysílat Inženýrskou odyseu a Třetí patro, Nova pak Případ pro zvláštní skupinu. Jeden z mála experimentů chystá Nova. „V lednu uvedeme i zcela nový zábavný pořad, který bude novinkou v rámci českých televizí. Půjde o kombinaci televizního seriálu, zábavné show a dramatické hry s kontinuálním příběhem,“ uvedla bez podrobností mluvčí Novy Veronika Šmítková.
Revolučním však měl být rok 2006 kvůli skutečnému startu digitálního vysílání. Divákovi, nespokojenému s nabídkou čtyř „hlavních“ českých stanic, slibuje výběr z více specializovaných kanálů – sportovních, zpravodajských, hudebních či vzdělávacích.
Ty by sice neměly tak široký divácký záběr jako Nova, Prima či Česká televize, autoři digitálních projektů ale tvrdí, že i tak budou pro inzerenty dostatečně zajímavé: nabídnou jim totiž jasně vyprofilované divácké skupiny.
Jenže kdy budou první „digitální“ licence opravdu uděleny, je dnes krajně nejisté. Optimistické předpovědi mluví o jaru 2006, kdy by se mělo dočkat osm prvních zájemců z padesáti uchazečů o licence. Skutečný rozjezd nových televizí by se tak posunul zřejmě o další rok, až na jaro 2007.
„Dřív to prostě není možné, pokud nechceme mít jen nové teleshoppingové televize,“ tvrdí jeden z hlavních odpůrců rychlé digitalizace, poslanec ODS Petr Pleva. „Spousta těch projektů je úplně fantasmagorických a ekonomicky by nikdy nemohly fungovat.“
Tendr na digitální licence běží téměř rok, teď reálně hrozí, že jej zruší anebo pozastaví sněmovna, která o tom bude rozhodovat možná už příští týden na své schůzi.
Petr Pospíchal, předseda vysílací rady, která o licencích rozhoduje, chce v tendru pokračovat. Kdy budou první licence uděleny, si ale on netroufá odhadnout.
A další člen rady, Václav Žák, říká úplně na rovinu: „V tuto chvíli není v radě k udělení licencí dost hlasů.“

Hospodářské noviny, 13.12.2005, autor: Aleš Borovan, Jindřich Šídlo

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.