Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Stovky prohřešků v řetězcích

Redakce MAM12. 12. 200519. 6. 2019

Zhruba 800 prohřešků eviduje Agrární komora z dosavadního průzkumu ve více než 200 prodejnách obchodních řetězců po celé ČR, sdělil prezident AK Jan Veleba. Kromě prodeje prošlých výrobků jde často například o chyby v označování. Podle viceprezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeňka Juračky je tato aktivita komory nadbytečná a nesystémová. “Mám pochybnosti o objektivnosti takových kontrol,” uvedl.
Sledování kvality potravin v řetězcích zahájila komora ve spolupráci s Odborovým svazem pracovníků zemědělství a výživy a se Sdružením obrany spotřebitelů 18. listopadu. Zástupci všech tří organizací chodí jako běžní zákazníci po obchodech a sbírají poznatky zejména o porušování zákona o potravinách a souvisejících vyhlášek a dalších norem.
Komora si podle Veleby nebere za cíl nahrazovat činnost státního dozoru, k čemuž nemá žádné zmocnění. Do akce zapojení dobrovolníci nemají právo oficiální kontroly zboží nebo ukládání pokut. Hlavním cílem akce je prý upozornit veřejnost i politiky na nepravosti při prodeji potravin. Všechny prohřešky proti zákonu a vyhláškám předávají zástupci komory dozorovým orgánům, dodal.
Jedním z častých problémů je podle AK označování hovězího masa – z jakého kusu dobytka pochází. Komora kritizuje také prodej za nízké ceny pod výrobními náklady. Snižování cen až na samé dno je totiž podle ní často spojeno i s výrazným poklesem kvality.
Poznatky z průzkumu chce AK využívat k prosazení změn v zákonech. Podle současné právní úpravy musí být například na obale uveden výrobce nebo dovozce nebo prodejce. Komora se chce zasadit o změnu tak, aby spotřebitel měl vždy možnost zjistit již z obalu, kdo konkrétní zboží vyrobil.
Zveřejněním závažných nedostatků v některých obchodních řetězcích se probudil zákazník, který představuje nejlepší kontrolní systém, uvedl k aktivitě AK Juračka. “I vzhledem k množství podnětů od spotřebitelů nyní v obchodech kontrola stíhá kontrolu a zabezpečení kvality potravin je dostatečné,” uvedl.
Podle dřívějších informací kontroly Státní zemědělské a potravinářské inspekce letos v 18 velkoprodejnách odhalily manipulaci s dobou trvanlivosti a další nedostatky, včetně prodeje prošlých potravin a zkaženého masa. Mezi hříšníky se objevily pětkrát Julius Meinl a Hypernova, čtyřikrát Albert a jednou Carrefour, Delvita, Billa a Kaufland.
Pracovníci České obchodní inspekce za deset měsíců letošního roku uskutečnili v obchodních řetězcích 2977 kontrol. V 712 případech, tedy téměř ve čtvrtině, zjistili porušení zákonů, na jejichž dodržování inspekce dohlíží.

×

Začíná prodej 250 tisíc lístků na MS

Starší článek

České sdružení vydává společně s Rusy měsíčník pro Čečence

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Kompletní řízení marketingových aktivit přebírá po Vladimíře Formánkové. Dříve Zappe šéfoval marketingu v Heinekenu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Akce

Young Lions: Kategorii PR vyhrály Iva Křenová a Zuzana Klierová z Bison & Rose

Čas otevřít oči, nabádá vítězný návrh kampaně pro nadační fond Filantia, jenž bojuje proti násilí v zaměstnání a za zdravé pracovní prostředí.
21. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více