Slovenský rozhlas dál bez ředitele

14. 12. 2005 14:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rada Slovenského rozhlasu (SRo) ani na druhý pokus nezvolila nového generálního ředitele rozhlasu. Žádný z obou kandidátů, televizní dramaturg Ľuboš Machaj a poslední ředitel SRo Jaroslav Rezník, nezískal v obou kolech potřebný dvoutřetinový počet hlasů rady. Do 16. ledna proto rada vyhlásí nové výběrové řízení. Další volba ředitele se má uskutečnit začátkem února.
Machaj dostal osm hlasů, Rezník šest. Na post šéfa SRo je však třeba podpora deseti z 15 členů rady.
Ředitel rady Michal Dzurjanin vidí dva důvody, proč rada ani za několik měsíců nedokázala zvolit šéfa rozhlasu. Podle něj pravděpodobně ještě nepřišel ten správný kandidát, který by přesvědčil dostatečný počet členů rady, a problematické může být také kvorum (dvoutřetinová většina); to je však v kompetenci zákonodárců.
„Ideální kandidát je takový, který dovede nabídnout kvalitní program a vyrovnané hospodaření. Avšak v současných legislativních podmínkách to není možné,“ řekl dnes novinářům Dzurjanin, podle kterého si žádá úpravu zejména zákon o SRo a zákon o koncesionářských poplatcích.
Jestli budou kandidáti Machaj a Rezník bojovat i v dalším kole volby o generálního ředitele SRo, ještě nevědí. „Jsem rád, že nadpoloviční většina členů rady mi dala důvěru, ale to nestačí. Jsem to jisté míry zklamaný, protože rozhlas potřebuje aby se (jeho) situace vyřešila,“ řekl úspěšnější kandidát Machaj.
Rada letos vybírá šéfa SRo poprvé, dosud volba ředitele rozhlasu patřila do kompetence parlamentu. Rada nedokázala zvolit šéfa rozhlasu už v prvním volebním cyklu na podzim. Rozhlas nyní dočasně vede jeho bývalá ekonomická ředitelka Hilda Gajdošová.
Slovenský rozhlas má již delší čas problémy s hospodařením. Podle Dzurjanina bude SRo na konci roku 2005 vykazovat ztrátu kolem 200 milionů slovenských korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.