Obyvatelé Slovenska chtějí letos za nákup vánočních dárků utratit v průměru přibližně čtyři tisíce slovenských korun (asi 3000 Kč), což je o 400 Sk méně než loni. Vyplývá to z průzkumu, který v listopadu provedla firma TNS SK. Naproti tomu Češi se letos chystají podle průzkumu společnosti Factum Invenio za dárky utratit v průměru 4598 Kč. Ve srovnání s předchozími roky je to stagnace.
Nejvíce peněz, v průměru 4800 Sk, plánují letos utratit za dárky obyvatelé Trnavského kraje a u lidí z Bratislavského kraje to je 4760 Sk. Nejméně plánují utrácet v Banskobystrickém kraji, v průměru 3050 Sk.
Z průzkumu vyplývá, že za jídlo a pití na sváteční tabuli plánují obyvatelé Slovenska utratit zhruba stejně jako loni, za jídlo to bude v průměru 3400 Sk, nealko 534 Sk a za alkohol 573 Sk.
Třetina z 1049 respondentů by si k Vánocům přála nejraději oblečení, pětinu dotázaných by potěšila také dobrá kniha, parfém, nebo běžná kosmetika. Nejčastěji plánovanými dárky pro nákup jsou podle průzkumu oblečení, knihy, kosmetika, hračky, CD, video kazety nebo DVD.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?