Šéf pražské zoo Fejk oceněn za působení v PR oblasti
Profesní sdružení PR klub vyhlásilo výsledky soutěže Merkur, v níž odborníci i veřejnost volí nejlepšího profesionála, osobnost a projekt v oblasti public relations. V kategorii Osobnost roku zvítězil ředitel pražské zoo Petr Fejk, mezi profesionály získala nejvíce hlasů ředitelka PR a komunikace společnosti McDonald’s Drahomíra Jiráková. Nejlepším projektem je The Action určený začínajícím či budoucím řidičům.
Fejk byl nominován a zvítězil proto, že podle pořadatelů jako jediný český manažer pochopil význam a možnosti vizuální komunikace. “Výsledky spolupráce zoo s výtvarníkem Jiřím Cihlářem osobně považuji za ukázku toho, jak se má vizuální komunikace dělat, a je srovnatelná například s komunikací Absolut vodky”, uvedl člen výkonného výboru PR Klubu Pavel Kuklík.
Jiráková působí v McDonald’s 14 let a podle údajů PR klubu byla vůbec první zaměstnankyní této firmy v Česku. Podle zdůvodnění její nominace dokázala Jiráková dát PR obsah, který přináší firmě maximální efekt. “Především díky jejímu vlivu je McDonald’s téměř učebnicovým příkladem moderně a kvalitně komunikující firmy,” píše se ve zdůvodnění.
Projekt The Action je putovní akce objíždějící Českou republiku určená zejména teenagerům, tedy začínajícím či budoucím řidičům. Emočně laděné představení klade důraz na zodpovědnost za volantem a ukazuje důsledky alkoholu a přecenění schopností mladých řidičů.
Nominovat a posléze hlasovat pro osobnosti a projekty mohou členové PR klubu a čtenáři odborného týdeníku Marketing & Media. V příštím roce hodlá PR klub ve spolupráci s Asociací PR agentur anketu rozšířit o další oblasti.
První ročník ankety Merkur se uskutečnil loni. V kategorii Osobnost roku byl nejvýše oceněn prezident Václav Klaus za “vysoce jedinečné využívání prostředků public relations”; pro cenu si však při předání nikdo nepřišel. Profesionálem roku se stal vedoucí tiskového oddělení společnosti ČEZ Ladislav Kříž.
Mezi projekty pak zvítězil kontroverzní dokumentární film Český sen. Jeden z tvůrců snímku Vít Klusák při přebírání ceny loni uvedl, že mu ocenění přijde kontraproduktivní. “Náš film byl právě o manipulaci, kterou reklama s lidmi udělá,” uvedl tehdy.