Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Prudce roste prodej slámových a ledových vín

Redakce MAM14. 12. 200519. 6. 2019

Čeští spotřebitelé si podle obchodníků v poslední době více potrpí na kvalitní výběrová vína, jejichž prodej navzdory vyšší ceně prudce roste. Například společnost Makro Cash & Carry ČR letos ve srovnání s loňským rokem hlásí až o 150 procent vyšší odbyt ledových a slámových vín. Domácí vinaři se tomuto trendu snaží jít vstříc a v posledních letech produkují stále více jakostních a přívlastkových vín a naopak méně vín stolních.
“Již delší dobu sledujeme, že prodej vína celkově vykazuje nárůst. Nás samotné ale překvapilo, jak mezi spotřebiteli stoupá obliba specialit, jakými jsou vína ledová, slámová a jim podobné exkluzivní druhy vín. Rok 2005 je doslova ve znamení boomu,” řekl nákupčí vín společnosti Makro Petr Hubený.
Například u ledových vín letos společnost Makro očekává 40procentní nárůst prodeje a v případě slámových vín by se měl prodej meziročně zvýšit o 150 procent. “Tyto speciality přitom tvoří více než šest procent z prodeje tuzemských přívlastkových vín a více než 0,5 procenta z celkového prodeje vín,” uvedl Hubený. Společnost Makro proto rozšíří sortiment také o nabídku zahraničních vín. “V příštím roce do naší nabídky zařadíme i vína rakouské, chilské a novozélandské provenience,” podotkl Hubený.
Ledová a slámová vína se podle něj stále častěji objevují i na štědrovečerním stole, čemuž odpovídají zvýšené prodeje těchto vín před vánočními svátky. Cena slámových a ledových vín se ve velkoobchodě pohybuje od 250 do 650 korun za láhev o obsahu 0,2 litru.
Podle ředitele Vinařského fondu Jaroslava Machovce učinila kvalita českých a moravských vín za poslední desetiletí velký skok. Podle dostupných údajů čeští vinaři v roce 1998 dodali na trh méně než 200.000 hektolitrů jakostních a přívlastkových vín, v roce 2003 už to bylo přes 300.000 hektolitrů. Celková domácí produkce se pohybuje kolem 500.000 hektolitrů.
Spotřeba vína v tuzemsku stoupá, během posledních sedmi let se zvedla z 1,2 na téměř 1,7 milionu hektolitrů ročně, tedy necelých 17 litrů na osobu. To je asi polovina průměru EU, takže se očekává další vzestup konzumace.

×

V pondělí přišlo na iDnes rekordních 371 699 čtenářů

Starší článek

Alitalia dostala pokutu za klamavou reklamu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Mattoni

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více