Plus – Discount zdvojnásobí počet prodejen

1. 12. 2005 10:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Plus – Discount plánuje v nejbližších třech až pěti letech zdvojnásobit v tuzemsku počet prodejen. V současnosti jich má 120. Investice do rozšiřování sítě a jejího logistického zázemí mají přesáhnout sedm miliard korun, uvedl vedoucí oddělení marketingu firmy David Kolář. Expanzi plánuje diskontní řetězec po celé ČR, především v regionech, kde dosud není zastoupen.
Poslední prodejnu Plus – Discount otevřel 7. listopadu v Litovli a 12. prosince začne fungovat další v Domažlicích. Od září do listopadu firma také provedla modernizaci současných obchodů, do níž investovala přibližně 150 milionů korun.
V ČR bylo na konci loňského roku podle údajů společností Incoma Research a GfK Praha 160 hypermarketů, 520 supermarketů a 405 diskontních prodejen a letos přibylo několik desítek nových velkoprodejen.
Podle ředitele Incoma Research Tomáše Drtiny jsou v Česku lokality, kde už je maloobchodní trh nasycen a jsou tam i prodejny, které nevydělávají. Na druhé straně jsou stále území, kde je prostor pro nové prodejní plochy. Nejoblíbenějším formátem je hypermarket, který ale potřebuje určité minimální spádové území, jež obsluhuje. Zvlášť malá města jsou proto doménou diskontů, což je dáno i tím, že tam bývá menší kupní síla.
Některé obchodní řetězce Česko opouštějí. Letos ohlásily odchod z ČR společnosti Julius Meinl a Carrefour, které své obchody prodaly firmám Ahold Czech Republic, respektive Tesco Stores ČR.
Plus – Discount působí na českém trhu od roku 1992 a za posledních pět let investoval do rozvoje obchodní sítě v ČR téměř 1,7 miliardy korun. V uplynulém obchodním roce dosáhla společnost, která má v současnosti přes 2000 zaměstnanců, hrubého obratu 12,5 miliardy korun.
Plus – Discount je součástí německé skupiny Tengelmann, která v ČR provozuje rovněž sít hobby marketů OBI. Skupina podniká v řadě zemích Evropy.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.