Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Pfizer a reklama v časopise ČLK

Redakce MAM5. 12. 200519. 6. 2019

V případě podezření z korupce v České lékařské komoře vyšlo najevo, že farmaceutická firma Pfizer mohla skutečně přispět časopisu Tempus Medicorum dvěma miliony korun. Přesně tolik totiž podle oficiálního ceníku inzerce v tomto časopise stála vydaná reklama firmy Pfizer za prvních deset měsíců letošního roku. Uvedl to Český rozhlas 1 – Radiožurnál.
Záběry skryté kamery, které zveřejnila Česká televize a otiskl časopis Týden, přitom naznačují, že ředitelka vydavatelství časopisu Eva Klimovičová si zhruba před rokem na schůzce se zástupcem firmy Pfizer řekla o reklamní investici ve výši 2,5 až tří milionů korun. Přislíbila za to možnost sjednání schůzky s tehdejším šéfem ČLK a dnešním ministrem zdravotnictví Davidem Rathem.
“Společnost Pfizer provádí vnitřní šetření týkající se možné účasti některého zaměstnance společnosti Pfizer na tomto případu. Jsme připraveni plně spolupracovat s českými úřady na objasnění všech sporných bodů souvisejících s touto situací,” řekl Radiožurnálu mluvčí společnosti Pfizer Jiří Tráva a dodal, že v současné době nic víc říci nemůže.
Šéfredaktor Marketing & Media Daniel Köppl považuje ceník inzerce periodika ČLK za přemrštěný. Srovnává ho například s odborně podobně zaměřenými Zdravotnickými novinami, kde by firmy zaplatily za stejný produkt výrazně méně. “Cena, kterou vy zmiňujete, je výrazně nadsazená, ten titul, o kterém hovoříte, nezasahuje lidi s rozhodovacími pravomocemi, což je dost důležité k tomu poznamenat,” řekl. Klimovičová se Radiožurnálu odmítla k ceně za inzerci vyjádřit.
V každém čísle časopisu se letos objevuje celostránkový inzerát firmy Pfizer na nejdražší, druhé straně obálky. Jen inzerce na této straně stojí podle oficiálního ceníku 120.000 korun. V každém čísle je také ještě jeden celostránkový inzerát uvnitř časopisu za 80 000 korun, uvedl Radiožurnál. Jako dobrý klient má Pfizer nárok na slevu, její výše ale není známa.
Schůzka Klimovičové se zástupcem farmaceutické firmy se podle médií uskutečnila před jednáním kategorizační komise, která vydává doporučení, jaké léky mají hradit pojišťovny. Členem komise byl v té době i tehdejší šéf ČLK Rath.

×

M. Boleslav chce omezit šíření nedovolené reklamy

Starší článek

Prodej vozů Lexus bude mít v ČR na starosti Velek

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Birell

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Soutěž Lemur hlásí rekord v počtu přihlášek

Do šestnáctého ročníku prestižní soutěže Lemur – Česká cena za PR se přihlásilo 182 projektů, což je o meziročně o 50 procent více. Celkem dorazilo…
15. 4. 202115. 4. 2021
Lidé

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Agentura ze skupiny Huntsworth oznámila jmenování Fecka do nově vytvořené pozice pro region CEE. Oblast prý prokázala pozoruhodnou odolnost vůči dopadům…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více