Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nákupy po síti jsou čím dál přitažlivější

Redakce MAM6. 12. 200519. 6. 2019

Pro kamenné obchody ve Spojených státech, Británii a dalších zemích už nákupy po internetu “nejsou mouchou na slonově zadku, ale rychle rostoucím parazitem v obtížném prostředí maloobchodu”, napsal list Financial Times.
V letošních předvánočních prodejích v USA se nákupy on-line mají meziročně zvýšit o 25 až 30 procent a dosáhnout částky kolem 19 miliard dolarů.

Nákupy už i z pracoviště
Řada spotřebitelů se nechce během nákupu dárků nebo dobrot na sváteční stůl prodírat zástupy kupujících v přeplněných obchodech. Proto objednávají zboží z pohodlí svého domova prostřednictvím svého počítače.
Jak však napsal list Washington Post, roste i počet Američanů, kteří se dokonce odváží v rozporu s pracovní kázní nakupovat on-line rovnou ze své kanceláře nebo laboratoře. “Chtěl bych vidět tabulku, která by porovnávala produktivitu versus nákupy,” pozastavil se nad tímto jevem Brad Nightengale, viceprezident Visa USA.
Naproti tomu Bob Dobkin z firmy Pepco, která zaměstnává v okolí Washingtonu 2500 lidí, rezignovaně tvrdí, že je “rozhodně produktivnější, když pracovníci nakupují po internetu, než kdyby odbíhali do nákupních středisek a prodlužovali si hodinový oběd na dvě hodiny”.
Internetový zákazník je stále náročnější a rozmazlenější, a tak si obchodní sítě musí vymýšlet nové triky, aby jej nalákaly na své stránky. Internetový obchod Yub.com například poskytuje při nákupu některých značkových výrobků slevu deset procent.
Pod sloganem “Vyber si záruku 24/24” se řetězec Circuit City zavazuje, že pokud se mu nepodaří byť i často skoro neznámý výrobek obstarat do 24 minut, dostane kupující poukázku na 24 dolarů.
Na populární stránku DailyCandy.com, určenou mladým zákazníkům, se podle týdeníku Business Week “tlačí” řada renomovaných společností jako Apple Computer či Levi Strauss.
Největší obavy mezi manažery však vzbuzují stránky, které spotřebiteli umožňují srovnávat rozdílné ceny téhož výrobku v různých obchodech. “Je to nepříjemné být vzdálen jen o jedno kliknutí od svého levnějšího rivala,” postěžoval si Michael Smith z firmy Firebox.

Tesco chce vlastní sklady
Stále agresívněji rozvíjí internetový obchod největší britská obchodní síť Tesco, napsal časopis Retail Week. Zatím řetězec prodává on-line již deset procent svého nepotravinářského zboží a předpokládá jeho růst. Ve snaze uspokojit náročné zákazníky Tesco využívá pro dodávku zboží i sklady cizích firem. Chce to však změnit. “Musíme investovat do vybudování našeho vlastního dodávkového systému, abychom mohli rozšířit sortiment nabízených výrobků” řekl sir Terry Leahy, šéf Tesca.


Hospodářské noviny, 5.12.2005, autor: Miroslav Prchal


051206-20.gif ()

×

Stock bude v ČR distribuovat vodku Koskenkorva

Starší článek

Změna v ČIA

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Billa/Gusto

Prostor, který vydělává a spojuje

Když je obsah atraktivní, lidem už na jeho původu tolik nezáleží. Čeští obchodníci díky vlastním médiím získávají věrnější zákazníky.
19. 4. 202118. 4. 2021
Marketing

Jarní kampaň Zoot: „I bez retuší vám to sluší“

Český e-shop s módou Zoot v aktuální jarní kampani slibuje zákazníkům vypadat dobře i v reálném světě. Naráží tím na často vyumělkovaný a retušovaný vzhled…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Lidé

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více