Licenční rada schválila CME navýšení podílu v TV Markíza

7. 12. 2005 09:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Slovenská Rada pro rozhlasové a televizní vysílání schválila navýšení vlastnického podílu mediální skupiny Central European Media Enterprises (CME) v nejsledovanější komerční televizi Markíza. Informoval o tom mluvčí rady Andrej Holák. Majetkové ovládnutí Markízy musí CME potvrdit také Protimonopolní úřad.
Rada požadovala, aby v Markíze zůstalo „přiměřené“ majetkové zastoupení slovenských osob. Zákon ale tento požadavek přesně nedefinuje. Zástupci CME proto měli licenční radě ozřejmit plánovanou strukturu vedení televize.
„Podle předložené společenské smlouvy mají společnost řídit tři konatelé, tedy za každého spolumajitele (CME, Media Invest, A.R.J.) jeden s tím, že musí podepsat minimálně dva. Kromě toho o závažnějších věcech bude rozhodovat valná hromada,“ řekl Holák.
Na valné hromadě držitele vysílací licence Markíza-Slovakia mají mít 34procentní zastoupení CME, 46procentní A.R.J. a 20procentní zastoupení Media Invest, přičemž na rozhodování se vyžaduje 67 procent. Prostřednictvím odkoupení podílu v A.R.J. ale CME zvýší celkový vlastnický podíl na 80 procent. „Hlavně při změnách programové struktury a zásadních změnách programů se vyžaduje 100 procent všech spoluvlastnických podílů,“ dodal Holák.
CME na konci října oznámila, že koupila část podílu slovenských vlastníků Markízy a zvýšila jej tak v televizi na 80 procent. Před transakcí CME sice ovládala většinu finančních toků v Markíze, kvůli nízkému majetkovému zastoupení ale neměla přímý vliv na řízení stanice.
Mluvčí Protimonopolního úřadu Miroslav Jurkovič ČTK potvrdil, že CME už podala žádost o schválení majetkového přesunu v Markíze. Společnost ale musí žádost doplnit. Následně úřad rozhodne do třiceti dnů.
Společnost CME má významný vliv i na českém televizním trhu, kde ovládá nejsledovanější televizi Nova a sportovní stanici Galaxie Sport. CME dále vlastní podíly v televizních stanicích v Chorvatsku (Nova TV), Rumunsku (Pro TV, Acasa, Pro Cinema), ve Slovinsku (Pop TV, Kanal A) a na Ukrajině (Studio 1+ 1).

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.