Slovenská Rada pro rozhlasové a televizní vysílání schválila navýšení vlastnického podílu mediální skupiny Central European Media Enterprises (CME) v nejsledovanější komerční televizi Markíza. Informoval o tom mluvčí rady Andrej Holák. Majetkové ovládnutí Markízy musí CME potvrdit také Protimonopolní úřad.
Rada požadovala, aby v Markíze zůstalo „přiměřené“ majetkové zastoupení slovenských osob. Zákon ale tento požadavek přesně nedefinuje. Zástupci CME proto měli licenční radě ozřejmit plánovanou strukturu vedení televize.
„Podle předložené společenské smlouvy mají společnost řídit tři konatelé, tedy za každého spolumajitele (CME, Media Invest, A.R.J.) jeden s tím, že musí podepsat minimálně dva. Kromě toho o závažnějších věcech bude rozhodovat valná hromada,“ řekl Holák.
Na valné hromadě držitele vysílací licence Markíza-Slovakia mají mít 34procentní zastoupení CME, 46procentní A.R.J. a 20procentní zastoupení Media Invest, přičemž na rozhodování se vyžaduje 67 procent. Prostřednictvím odkoupení podílu v A.R.J. ale CME zvýší celkový vlastnický podíl na 80 procent. „Hlavně při změnách programové struktury a zásadních změnách programů se vyžaduje 100 procent všech spoluvlastnických podílů,“ dodal Holák.
CME na konci října oznámila, že koupila část podílu slovenských vlastníků Markízy a zvýšila jej tak v televizi na 80 procent. Před transakcí CME sice ovládala většinu finančních toků v Markíze, kvůli nízkému majetkovému zastoupení ale neměla přímý vliv na řízení stanice.
Mluvčí Protimonopolního úřadu Miroslav Jurkovič ČTK potvrdil, že CME už podala žádost o schválení majetkového přesunu v Markíze. Společnost ale musí žádost doplnit. Následně úřad rozhodne do třiceti dnů.
Společnost CME má významný vliv i na českém televizním trhu, kde ovládá nejsledovanější televizi Nova a sportovní stanici Galaxie Sport. CME dále vlastní podíly v televizních stanicích v Chorvatsku (Nova TV), Rumunsku (Pro TV, Acasa, Pro Cinema), ve Slovinsku (Pop TV, Kanal A) a na Ukrajině (Studio 1+ 1).
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).