Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Jelínek: Soud nemůže stanovit adekvátnost zveřejněných fotografií

Redakce MAM13. 12. 200519. 6. 2019

Předseda syndikátu novinářů Miroslav Jelínek nesouhlasí s částí odůvodnění rozsudku, podle kterého se deník Šíp musí omluvit premiérovi Jiřímu Paroubkovi a jeho ženě Zuzaně za kritiku jejich vzhledu. Samotný rozsudek Jelínek komentovat nechtěl, protože obsah článků a fotografií nezná. Zdůvodnění vyjádřené větou, že “snímky musí být adekvátní tomu účelu, který je zde vlastně zmiňován” však podle něj obecně omezuje svobodu projevu danou Listinou základních práv a svobod.
“Soud podle mého názoru mohl prohlásit, že uveřejnění konkrétního snímku poškodilo dobrou pověst občana, nemůže však stanovit obecné pravidlo adekvátnosti, neboť by tím zasáhl do svobodné tvorby médií,” dodal.
Pražský advokát Jiří Herczeg však s výrokem soudu souhlasí a považuje jej za korektní. Výrok soudu v tom smyslu, že k článkům byly záměrně vybrány úsměvné fotografie, které mohou dotčenou osobu spíše skandalizovat a urazit, je podle Herczega korektní. “Neviděl bych v tom omezení svobody tisku, i tisk musí dodržovat určitá práva,” konstatoval advokát.
Paroubkovi zažalovali vydavatelství Vltava-Labe-Press, a.s. za sérii zpráv Večerníku Praha, předchůdce Šípu. Články s titulky “Paroubkovi bez noblesy”, “Paroubkovi nemají vkus”, “To je oblek po starším bratrovi?” a “Co ten účes madam?” komentovaly neupravenost páru a doporučovaly návštěvu vizážisty. Doprovázela je i fotografie z fotbalového zápasu, kde fanoušci 30. dubna drželi transparent s nápisem “Paroubku, dnes ji můžeš upálit”.
Podle předsedy českobudějovického senátu Evžena Sedleckého bylo nutné posoudit článek i s fotografiemi jako celek. “Samozřejmě jsem posuzoval i ten snímek fanoušků a jeho vhodnost a nutnost použití k účelu celého toho článku, ale byl to jen jeden z důvodů,” řekl Sedlecký.
Článek sice měl upozornit na nedostatky vzhledu Paroubkových, ale snímky byly vybrány tak, aby u čtenáře vyvolaly úsměv. Celkově pak článek podle předsedy senátu vyzněl hanlivě. “Pisatel říkal: My jsme chtěli upozornit na vzhledové nedostatky. Ale k tomu dal fotky, které smysl toho článku nepodtrhovaly. Ony už překračovaly tu míru, ráz toho, co chtěl pisatel říci,” dodal.
Zástupce vydavatelství Vltava-Labe-Press Jiří Petrů řekl v pondělí před soudem, že je úlohou novin, aby podobné události lidem zprostředkovaly. Dodal také, že články nebyly nijak urážlivé a slušně také nabízely páru služby kadeřníků a vizážistů. Premiér je podle něj veřejnou osobou, která musí počítat se zvýšeným zájmem o soukromí ze strany médií.
“Určitá míra přijatelné kritiky je sice na jednu stranu u politiků širší než u občanů, na druhou stranu má ale i politik právo na ochranu soukromí,” míní Herczeg. Zároveň podotkl, že vzhled Zuzany Paroubkové nijak nesouvisí s Paroubkovou funkcí. Podle Herczega šlo v žalovaném případě ze strany deníku o podpásový úder. “I evropský soud se v posledních rozhodnutích přiklání k silnější ochraně osobnostních práv i veřejně činných osob s tím, že i tisk musí respektovat určité hranice, a to zejména, když nejde o veřejnou aktivitu dotčené osoby, ale o narušení její intimní sféry,” prohlásil Herczeg.

×

Vánoční nákupy přes internet: do 22. prosince

Starší článek

VyVolení: bundy od adidas? Jen náhoda,Nový druh reklamy nebudí v Evropě nadšení

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe
Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více