Italským politikům není práce v reklamě i showbyznysu cizí

7. 12. 2005 08:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Bývalý sedminásobný italský premiér Giulio Andreotti dělá televizní reklamu mobilnímu operátorovi. Jeden z jeho následovníků Massimo D’Alema komentuje rovněž pro televizi jachtařské závody. Římský starosta Walter Veltroni namluvil v nejnovějším Disneyho filmu krocana. Nynější premiér Silvio Berlusconi se zase národu představil jako plodný autor písniček a zpěvák, píše agentura AP.
Takže je zřejmé, že italští vrcholní politici mají ke svodům a moci showbyznysu docela pozitivní vztah. A jejich počet mezi tvářemi, které se objevují v reklamách, docela zajímavě narůstá, píše agentura AP.
„Politici se samozřejmě snaží, aby ukázali veřejnosti svou přívětivější stránku, aby byli míň oficióznější,“ komentuje aktivitu politiků v reklamách a showbyznysu přední televizní kritik Aldo Grasso. Ale jak dodává, „až tolik se od politiků skutečně nechce“.
Třeba takový šestaosmdesátiletý doživotní senátor Andreotti. Patří k symbolům italské poválečné politiky, podílel se také na sepsání ústavy. V nedávných letech ale měl co do činění i se soudy, když byl obviněn ze spolupráce s mafií.
Teď se objevuje v reklamě pro mobilního operátora: sedí v letadle a objasňuje divákům, jak snadno se dá v mobilu třetí generace poslouchat hudba. „Pane senátore, vy jste ale in!“ chválí ho televizní celebrita Valeria Mariniová.
Stejný mobilní operátor se snažil získat pro spolupráci i bývalého prezidenta Franceska Cossigu. Tomu ale angažmá překazil fakt, že je členem novinářského cechu, který takové aktivity zakazuje.
Kouzlu médií neodolal ani římský starosta Veltroni, o němž se často hovoří jako o kandidátovi na premiérský úřad. Propůjčil svůj hlas filmové postavičce krocana v Disneyho kasovním trháku Strašpytlík. Italská verze má premiéru 2. prosince.
Veltroni, který se v minulosti živil jako filmový kritik, ovšem stejně jako Andreotti hodlá svůj honorář věnovat na charitativní účely.
Takový krok ale není znám u premiéra Berlusconiho, který v roce 2003 vydal společně s jedním neapolským umělcem autorské album písní. Později připustil, že si tak chtěl veřejnost naklonit, aby se na něho dívala jako na člověka, který nezkazí zábavu, a který není žádný nudný politik.
Naproti tomu Massimo D’Alema, vůbec první postkomunista, který zasedl (v roce 1998) do premiérského křesla, některé lidi šokoval, když se objevil v televizní show, jak vaří rizoto. To byl jen začátek, protože později ze změnil v komentátora velkých jachtařských závodů. I v tomto případě je ale třeba připomenout, že sám je zapálený jachtař, takže ví, o čem je řeč.
Tajemník malé ultraliberální strany radikálů Daniele Capezzone ví, proč se musí politik na obrazovky dostat, ať je jeho role jakákoli. Už rok hostuje v týdenním satirickém pořadu Markette: je to snadná cesta, jak se dostat k možnosti dělit veřejnosti vážné poselství, tvrdí.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení