Bývalý sedminásobný italský premiér Giulio Andreotti dělá televizní reklamu mobilnímu operátorovi. Jeden z jeho následovníků Massimo D’Alema komentuje rovněž pro televizi jachtařské závody. Římský starosta Walter Veltroni namluvil v nejnovějším Disneyho filmu krocana. Nynější premiér Silvio Berlusconi se zase národu představil jako plodný autor písniček a zpěvák, píše agentura AP.
Takže je zřejmé, že italští vrcholní politici mají ke svodům a moci showbyznysu docela pozitivní vztah. A jejich počet mezi tvářemi, které se objevují v reklamách, docela zajímavě narůstá, píše agentura AP.
„Politici se samozřejmě snaží, aby ukázali veřejnosti svou přívětivější stránku, aby byli míň oficióznější,“ komentuje aktivitu politiků v reklamách a showbyznysu přední televizní kritik Aldo Grasso. Ale jak dodává, „až tolik se od politiků skutečně nechce“.
Třeba takový šestaosmdesátiletý doživotní senátor Andreotti. Patří k symbolům italské poválečné politiky, podílel se také na sepsání ústavy. V nedávných letech ale měl co do činění i se soudy, když byl obviněn ze spolupráce s mafií.
Teď se objevuje v reklamě pro mobilního operátora: sedí v letadle a objasňuje divákům, jak snadno se dá v mobilu třetí generace poslouchat hudba. „Pane senátore, vy jste ale in!“ chválí ho televizní celebrita Valeria Mariniová.
Stejný mobilní operátor se snažil získat pro spolupráci i bývalého prezidenta Franceska Cossigu. Tomu ale angažmá překazil fakt, že je členem novinářského cechu, který takové aktivity zakazuje.
Kouzlu médií neodolal ani římský starosta Veltroni, o němž se často hovoří jako o kandidátovi na premiérský úřad. Propůjčil svůj hlas filmové postavičce krocana v Disneyho kasovním trháku Strašpytlík. Italská verze má premiéru 2. prosince.
Veltroni, který se v minulosti živil jako filmový kritik, ovšem stejně jako Andreotti hodlá svůj honorář věnovat na charitativní účely.
Takový krok ale není znám u premiéra Berlusconiho, který v roce 2003 vydal společně s jedním neapolským umělcem autorské album písní. Později připustil, že si tak chtěl veřejnost naklonit, aby se na něho dívala jako na člověka, který nezkazí zábavu, a který není žádný nudný politik.
Naproti tomu Massimo D’Alema, vůbec první postkomunista, který zasedl (v roce 1998) do premiérského křesla, některé lidi šokoval, když se objevil v televizní show, jak vaří rizoto. To byl jen začátek, protože později ze změnil v komentátora velkých jachtařských závodů. I v tomto případě je ale třeba připomenout, že sám je zapálený jachtař, takže ví, o čem je řeč.
Tajemník malé ultraliberální strany radikálů Daniele Capezzone ví, proč se musí politik na obrazovky dostat, ať je jeho role jakákoli. Už rok hostuje v týdenním satirickém pořadu Markette: je to snadná cesta, jak se dostat k možnosti dělit veřejnosti vážné poselství, tvrdí.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?