Fronty jsou i na dárky ze sítě
Nervózní zákazníci čekající, až se na ně dostane řada, budou moci zaplatit a odejít s dalším dárkem. To není situace z hypermarketu, ale z kamenné pobočky internetového obchodu. Do nich před Vánocemi mnohem častěji než během roku směřují zákazníci.
“Fronty se tvoří na všech třech našich pobočkách. Z celkových předvánočních tržeb lidé třetinu peněz zaplatí přímo v prodejnách. To je mnohem více než v průběhu roku,” říká Tomáš Kudweis, marketinkový ředitel společnosti InternetShops.
Konkurenční Internet Mall tak velký zájem ve svých sedmi kamenných obchodech zatím nezaznamenal. “Objeví se ale velmi brzy, psychologická hranice je pondělí před Vánocemi, pak budou naše pobočky běžet úplně naplno,” říká Michal Pobežal, marketinkový ředitel největšího českého prodejce zboží po síti Internet Mall.
Virtuální prodejci, kteří letos oproti loňsku čekají tržby téměř o polovinu větší, jsou v jednom kole. Najímají brigádníky, pracují dlouho do noci a o víkendech. Dodavatelé je zásobují častěji než jindy.
Většinu zboží totiž prodejci nemají přímo v prodejně. Ty jsou jen velmi malé, podobné kancelářím. Na zásoby je v nich jen málo místa. Většina obchodníků na svých internetových stránkách uvádí, je-li produkt přímo na prodejně. Pokud ne, tak v jak dlouhé lhůtě ho mohou dodat.
Intenzívní prodej bude pokračovat až do Štědrého dne, pak nastane další fáze. V lednu budou běžet výprodeje a obchodníci budou zjišťovat zbytky na skladech. V únoru je nejklidnější měsíc z celého roku.
Kamenné obchody jsou pro internetové prodejce ale důležitou součástí i po zbytek roku. Mnozí zákazníci totiž rádi kombinují výhody obou způsobů nakupování. V pohodlí u počítače si vyberou pro ně nejvýhodnější nabídku, často si ji ale při přebírání zkontrolují.
Celkově počet lidí nakupujících přes internet každý rok výrazně roste. Loni v Česku přes internet podle GfK nakoupilo 2 158 000 zákazníků.
Hospodářské noviny, 8.12.2005, autor: Miroslav Čepický
Podobné zprávy
Poslední šance na přihlášku do Cannes Lions je právě teď!
Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Dvacet reklam, které zaručeně fungují
