Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

EK chce povolit propagaci výrobků v televizních pořadech

Redakce MAM14. 12. 200519. 6. 2019

Evropská komise chce povolit propagaci výrobků v televizních pořadech. Výjimkou by měly zůstat pořady pro děti, zprávy a aktuální události. Provozovatelé televizí by zároveň měli získat větší volnost v umisťování reklamy do vysílání, vyplývá z návrhu EK. Návrh se týká i moderních forem vysílání na internetu nebo přes mobilní telefony.
Zatímco dnes prý není propagace výrobků v pořadech jasně definována, nově by to mělo být ve většině pořadů povoleno za podmínky, že na to budou diváci před začátkem pořadu upozorněni. Povoleny by měly být i nové formy reklamy, například rozdělení obrazovky. Mezi jednotlivými bloky reklam by již nemusela být nejméně dvacetiminutová přestávka. Provozovatelé televizí by měli nadále limit 12 minut reklamy za hodinu, ale její rozvržení v programu by si volili libovolně sami.
Současná nesourodá pravidla členských států chce EK nahradit jednotným unijním standardem. Ten by měl ošetřit problematiku ochrany dětí a mladistvých, podněcování k rasové nenávisti nebo klamavé reklamy. Komisařka pro informační společnost a média Viviane Redingová slibuje, že nový návrh zavede jedny z nejpružnějších a nejmodernějších pravidel na světě a sníží byrokracii pro poskytovatele televizních služeb.
Návrh rozlišuje dva typy služeb. První zahrnuje hromadné vysílání v televizi nebo na internetu, které může sledovat více diváků současně. Druhá skupina tvoří “služby na vyžádání”, které si divák může individuálně přehrát. Sem patří například stahování filmů či videoklipů na mobilní telefony. Návrh směrnice se podle EK netýká elektronických verzí novin a časopisů, výhradně zvukových přenosů a rozhlasu nebo webových stránek, které nejsou primárně určeny k poskytování audiovizuálního obsahu.
Nová pravidla by měla nahradit zastaralou směrnici z roku 1989. Důvodem je rychlý rozvoj nových technologií v čele s internetem a možnostmi mobilních sítí, ale také jiné podmínky na trhu. Před 15 lety v EU působila padesátka televizních stanic, dnes je to mnohonásobně více.
Směrnice známá pod názvem “Televize bez hranic” proslula především ustanovením, že evropské a národní pořady by měly tvořit více než polovinu vysílacího času televizních stanic v EU a že desetina děl by měla pocházet od nezávislých producentů. Podle loňské zprávy se to v zemích původní unijní patnáctky bez problémů daří.
Podle evropských filmařů je však výklad normy tak měkký, že se do ní vejdou i stanice, které nevysílají žádné evropské snímky, a na trhu stejně dominují američtí producenti. Údajné ohrožení kulturní rozmanitosti se nelíbí ani většině členů Evropského parlamentu.
Naopak podle bývalého šéfa televize Nova a současného europoslance Vladimíra Železného by směrnice s kvótami na evropskou produkci zasloužila hodit do koše. “Je to obyčejné sociální inženýrství, které si myslí, že pomocí kvót a dotací vytvoří hodnoty. Ale výsledkem je, že živíme tvůrce, kteří by v soutěži o diváka neobstáli. Skutečná kultura, nezávislá na regulacích a dotacích, přežije i bez umělých opatření EU,” uvedl počátkem září.

×

Do pražských ulic vyjela tramvaj s designem Porsche

Starší článek

Příběhy z televize a filmu lákají i na stránkách knih

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unsplash.com / Xavi Cabrera

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více