Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

ČRo po zvýšení poplatků plánuje nižší ztrátu

Redakce MAM6. 12. 200519. 6. 2019

Český rozhlas bude letos zřejmě hospodařit s výrazně nižší ztrátou, než původně plánoval. Aktuální změna rozpočtu, kterou minulý týden schválila i Rada Českého rozhlasu, počítá se ztrátou 22,9 milionu korun. Dalších 15 milionů chce rozhlas dát na mzdy, čímž by se celková ztráta zvýšila na 37,9 milionu.
Původní rozpočet schválený loni v prosinci předpokládal ztrátu 89,5 milionu korun, v průběhu roku se tato suma zvýšila až na 107,4 milionu.
Rozhlas upravil rozpočet v souvislosti s novelou zákona o poplatcích, podle níž lidé od října platí 45 korun měsíčně, zatímco dosud to bylo o osm korun méně.
Vyšší poplatky ale nebyly jediným důvodem úprav. “Projevilo se rovněž konečné zúčtování nákladů spojených s rekonstrukčními pracemi v objektech instituce, z nichž nejvýraznější je u historické budovy na Vinohradské ulici,” píše se v návrhu na změnu rozpočtu, který rada schválila.
Celková ztráta je rozdělena na dvě částky. První ve výši 22,9 milionu korun je ztráta vzniklá na základě předpokládaného hospodaření rozhlasu. Dosud rozhlas počítal se ztrátou 107,4 miliony korun a s příjmy z poplatků ve výši 1,526 miliardy korun.
Výnosy z poplatků by nyní podle rozhlasu měly být vyšší o 46 milionů korun; odhad je však podle ČRo velmi opatrný. “Bere v úvahu snižování evidovaných právnických osob (škol a školských zařízení) z titulu zákona, které se uskutečňuje okamžitě. Rovněž počítá s dlouhodobými tendencemi odhlašování se a zohledňuje nižší platební kázeň v přelomovém období,” uvádí zpráva rozhlasu.
Upravený rozpočet počítá také s nižšími náklady, například na odpisy (o 5,4 milionu korun méně) nebo na opravy nad 50 000 korun ve výši 18,6 milionu korun.
K 22,9 milionu korun pak rozhlas připočítává sumu 15 milionů korun, vzešlou z vyšších poplatků, kterou chce dát vedení ČRo na mzdy. Podle rozhlasu totiž mzdy v ČRo dlouhodobě stagnují. “Přijetím zmíněného návrhu na zvýšení mzdových prostředků o 15 milionů korun se zvýší plánovaná ztráta ČRo v roce 2005 na 37,9 milionů korun,” uvedl rozhlas.

×

Travel Digest – nový časopis o cestování

Starší článek

BBC stáhla žádost vysílat jen v angličtině, šance na češtinu trvá

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Kompletní řízení marketingových aktivit přebírá po Vladimíře Formánkové. Dříve Zappe šéfoval marketingu v Heinekenu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Akce

Young Lions: Kategorii PR vyhrály Iva Křenová a Zuzana Klierová z Bison & Rose

Čas otevřít oči, nabádá vítězný návrh kampaně pro nadační fond Filantia, jenž bojuje proti násilí v zaměstnání a za zdravé pracovní prostředí.
21. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více