České sdružení Prague Watchdog a ruské Centrum nezávislé žurnalistiky spojily své zkušenosti s mediální prací v jihoruském Čečensku a začaly společně vydávat nový měsíčník Čečenská společnost dnes. Informačně-vzdělávací magazín je určen Čečencům, kteří hledají alternativní zdroje informací k ruským i separatistickým médiím, řekl Oleg Panfilov, šéf ruského centra.
V Čečensku se už 11 let vede „informační válka“, míní Panfilov. „Na jedné straně je ruská propaganda, monstrum složené ze státní televize a rozhlasu. Na druhé straně je kontrapropaganda, to jest separatisté, kteří používají pouze internet a pár novin, které ilegálně rozšiřují,“ uvedl odborník. Oběťmi této „mediální války“ jsou lidé, kterým chybí nestranné informace.
Nový časopis – s podtitulem informačně-vzdělávací – chce přinášet články o ruském zákonodárství i mezinárodním právu, humanitárních programech uskutečňovaných v Čečensku, ale i o možnostech studia pro mladé Čečence v zahraničí. „Časopis bude bez politiky. Udělali jsme pouze rubriku Názory, kde budou různá témata komentovat lidé z různých stran,“ upřesnil Panfilov. Redaktory nového časopisu budou především studenti univerzity v Grozném nebo Čečenci, kteří studují v Evropě.
„Spolupracujeme s novým pokolením Čečenců, kteří už myslí jinak. Nemají možnost vyjadřovat se. My jim tu možnost dáváme,“ dodal Panfilov.
Časopis, který je financován z grantu americké nadace National Endowment for Democracy, bude vycházet v Rusku v nákladu 999 kusů. „Osm stovek budeme vozit do Čečenska, zbytek se bude rozšiřovat po Moskvě a dalších městech,“ uvedl Panfilov. Časopis se bude šířit i emailovou poštou a přístupný bude na internetu.
Prague Watchdog mezitím domlouvá i distribuci v českých uprchlických táborech. Do budoucna se počítá s tiskem periodika v Česku. Česká strana, která také získala grant, by pak měla pomoci také s rozšířením měsíčníku dál na Západ.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).