České sdružení vydává společně s Rusy měsíčník pro Čečence

12. 12. 2005 08:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

České sdružení Prague Watchdog a ruské Centrum nezávislé žurnalistiky spojily své zkušenosti s mediální prací v jihoruském Čečensku a začaly společně vydávat nový měsíčník Čečenská společnost dnes. Informačně-vzdělávací magazín je určen Čečencům, kteří hledají alternativní zdroje informací k ruským i separatistickým médiím, řekl Oleg Panfilov, šéf ruského centra.
V Čečensku se už 11 let vede „informační válka“, míní Panfilov. „Na jedné straně je ruská propaganda, monstrum složené ze státní televize a rozhlasu. Na druhé straně je kontrapropaganda, to jest separatisté, kteří používají pouze internet a pár novin, které ilegálně rozšiřují,“ uvedl odborník. Oběťmi této „mediální války“ jsou lidé, kterým chybí nestranné informace.
Nový časopis – s podtitulem informačně-vzdělávací – chce přinášet články o ruském zákonodárství i mezinárodním právu, humanitárních programech uskutečňovaných v Čečensku, ale i o možnostech studia pro mladé Čečence v zahraničí. „Časopis bude bez politiky. Udělali jsme pouze rubriku Názory, kde budou různá témata komentovat lidé z různých stran,“ upřesnil Panfilov. Redaktory nového časopisu budou především studenti univerzity v Grozném nebo Čečenci, kteří studují v Evropě.
„Spolupracujeme s novým pokolením Čečenců, kteří už myslí jinak. Nemají možnost vyjadřovat se. My jim tu možnost dáváme,“ dodal Panfilov.
Časopis, který je financován z grantu americké nadace National Endowment for Democracy, bude vycházet v Rusku v nákladu 999 kusů. „Osm stovek budeme vozit do Čečenska, zbytek se bude rozšiřovat po Moskvě a dalších městech,“ uvedl Panfilov. Časopis se bude šířit i emailovou poštou a přístupný bude na internetu.
Prague Watchdog mezitím domlouvá i distribuci v českých uprchlických táborech. Do budoucna se počítá s tiskem periodika v Česku. Česká strana, která také získala grant, by pak měla pomoci také s rozšířením měsíčníku dál na Západ.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.