Mobiliář pod palbou auditorů
Téměř po celý rok se táhly diskuse o budoucnosti reklamního mobiliáře v hlavním městě. Odstartoval je Odbor obchodních aktivit pražského magistrátu zadáním analýzy smlouvy se společností JCDecaux (JCD) o výstavbě městského mobiliáře a jeho reklamního využití. Právní rozbor auditorů ze Square, Sanders & Dempsey i ekonomickou část od firmy BDO CS si radnice nechala po urgencích ze strany JCD potvrdit společností Deloitte Czech Republic. Vedle údajných ztrát města ze smlouvy (v řádech cca desítek milionů korun) se radním nelíbila široká exkluzivita pro JCD v reklamním formátu 1-9 m2 a chybějící mobiliář v okrajových městských částech.
Na základě dat se metropole během podzimu definitivně rozhodla požadovat změnu stávajícího modelu (paušální platby ze strany JCD) na kombinaci paušální platby a procentuálního podílu z příjmů z rekla-my a dále pak omezení exkluzivity na vybrané reklamní formáty pouze v rozsahu 1-5 m2 . “Předpokládá se omezení exkluzivity JCDecaux v oblasti velkoformátových vitrín a vyhlášení soutěže na operátora tohoto formátu,” uvedl radní zodpovědný za venkovní reklamu Pavel Klega. Město si chce mj. prosadit i postavení, provoz a reklamní využi-tí 50 kusů velkoformátových reklamních vitrín CLB mimo režim smlouvy s JCD. Podle Deloitte Czech Republic by reklama v zatím nepostavených velkoformátových vitrínách mohla v období 2006-2019 znamenat ekonomický přínos až 250 milionů korun. Technický ředitel JCD Libor Šich potvrdil připravenost firmy k jednání s magistrátem. Další dění v této kauze se patrně přenese do příštího roku a zůstává otevřenou záležitostí.