Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zemřela zakladatelka vydavatelského koncernu Burda

Redakce MAM3. 11. 2005

Ve věku 96 let zemřela v Offenburgu Aenne Burdová, zakladatelka německého mediálního koncernu Burda, který se specializoval na módu.
Burdová zakoupila v roce 1949 malé vydavatelství a postupně z něj vybudovala největší světové impérium, zaměřené na vydávání publikací o módě. Základem jejího úspěchu byly především vzory střihů a návody na jejich realizaci, které se pravidelně objevují ve vlajkovém časopisu vydavatelství, jenž nese její jméno.
Později následovaly časopisy Carina, Anna nebo Verena, specializované časopisy o vaření, pletení, háčkování atd. Nyní jsou součástí koncernu i zpravodajský magazín Focus nebo týdeník Bunte. Dnes jsou časopisy vydavatelství Burda k dostání v 89 zemích celého světa a vycházejí v 16 jazycích. K nejprodávanějším západním titulům patřily už v bývalém Československu.
Celkově nyní koncern vydává 239 titulů a jeho obrat činil loni 1,48 miliardy eur.
Vlastním jménem Magdalena Lemmingerová pocházela z chudých poměrů. Narodila se v rodině strojvůdce v Offenburgu, navštěvovala klášterní školu a vyučila se prodavačkou. Ve 22 letech se vdala za tiskaře a nakladatele Franze Burdu. Po válce se jako jedna z mála žen podílela na takzvaném německém hospodářském zázraku.
Teprve před deseti lety vydavatelství předala svým třem synům Franzi, Friederovi a Hubertovi. Koncern dnes řídí Hubert, kterému bratři své podíly prodali.

×

Zkušební digitální vysílání tří velkých rádií

Starší článek

CME získává kontrolní podíl v ukrajinských televizních stanicích

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Zprávy

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více