Warner dostali pokutu za uplácení rádií

29. 11. 2005 00:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Skandál kolem uplácení amerických rozhlasových stanic hudebními vydavatelstvími má další oběť. Newyorský státní zástupce Eliot Spitzer uložil za tyto praktiky čtvrté největší gramofirmě na světě, společnosti Warner Music, pokutu pět miliónů dolarů. Je to o polovinu méně, než kolik v červenci zaplatila konkurenční Sony BMG.
Management Warner Music se podle agentury Bloomberg současně zavázal, že již zaměstnancům rádií nebude dávat drahou elektroniku, oblečení nebo lístky na koncerty a sportovní zápasy za to, že odvysílají skladbu jejich umělci.
„Součástí dohody se státním zastupitelstvím je i reforma vnitřních procesů, která odpovídá reorganizaci firmy, přijaté managementem na začátku tohoto roku,“ uvedla tisková mluvčí Warner Music Amanda Collins.
Skandál vypukl na začátku léta, když se prokázalo, že Sony BMG si kupovalo prostor v éteru drobnými dárky pro zaměstnance rádií. V současné době Spitzer vyšetřuje i zbylé členy „velké čtyřky, hudební vydavatelství EMI a Universal Music.
Šetření se však nevyhnulo ani rádiovým stanicím. Předvolání již obdrželi zástupci čtvrtého a pátého největšího provozovatele rádiového vysílání ve Spojených státech, společnosti Cumulus Media a Citadel Broadcasting. Ty dohromady ovládají asi 550 stanic v největších amerických městech. Stěžují si ale také menší hudební firmy, které se cítí poškozeny omezováním hospodářské soutěže. Žalobu na Sony BMG již podal kalifornský label TSR Records.

Hospodářské noviny, 29.11.2005, autor: (abo)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.