Vyšel nový časopis o architektuře

16. 11. 2005 09:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vyšel nový časopis o architektuře, na českém trhu již pátý. Založil ho bývalý šéfredaktor měsíčníku Architekt Jiří Horský, jehož tým s ním přešel do nového projektu. Nový měsíčník vydávaný společností J.H. & Archys se jmenuje Ad architektura.
Redakce slibuje tematicky vymezená vydání představující nové stavby domácí i zahraniční scény. Chce přinášet informace o realizovaných projektech i studiích, avizuje texty s přesahem do estetiky, sociologie, ekologie i developmentu, nahlížené kritickým pohledem.
V redakční radě sedí například historik architektury Kenneth Frampton, autor editorialu nultého čísla, architektka Eva Jiřičná a několik českých architektů a dalších odborníků. Redakční rada se má aktuálně obměňovat v souvislosti s tématy jednotlivých čísel.
Časopis s názvem Československý architekt vycházel již před rokem 1989, má více než padesátiletou tradici. Nyní ochranná známka Architekt patří Obci spisovatelů jako nástupnické organizaci Svazu českých architektů. Od roku 2000 vznikal ve společnosti J.H. & Archys, která měla uzavřenou časově omezenou dohodu s Obcí architektů, jež vypršela v červenci. Od té doby Obec architektů časopis vydává dál sama.
Tehdejší redakční rada se od první zmínky obce o jejím záměru začala obávat o další osud periodika a chtěla pokračovat v zavedené praxi. Zejména se obávala, že obec chce časopis směřovat k větší výdělečnosti na úkor odborné úrovně. Obec architektů to však odmítla.
S vydáním nového časopisu o architektuře se trochu opakuje situace, která letos nastala ve vydávání literárních časopisů. Týdeník Literární noviny zjara prošel krizí, když z něj odešla velká část redaktorů a zaměstnanců. Dlouhý spor vyřešilo založení nového týdeníku A2, jehož první číslo vyšlo v září.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.