Výrobci sportovní módy chtějí slavná jména
Na slavná jména návrhářů v posledních letech vsadili přední světoví výrobci sportovního oblečení a obuvi. Společnost Adidas-Salomon si vybrala návrhářku Stellu McCartney, Rossignol spolupracuje s Emiliem Puccim, Puma oslovila Alexandera McQueena. To je jen malý výčet návrhářů, kteří se “vrhli” na pole sportovní módy.
“A sklízí tu úspěch, protože jméno návrháře hraje v rozhodování zákazníka důležitou roli,” říká Jaroslav Buriánek, z oddělení pro reklamu a styk s veřejností českého zastoupení Adidas-Salomon, Adidas ČR.
Dodává: “Jeho styl dostává kolekci do podvědomí zákazníků v tom nejlepším světle.” Jak zdůrazňuje, zájem o kolekci Stelly McCartney je konkrétně v České republice opravdu velký.
Oblibu jmen z oblasti “haute couture” potvrzuje i Lenka Šubrtová z konkurenční společnosti Puma.
“Úspěšně prodáváme například kolekci nizozemského návrháře Alexandera van Slobbeho nebo pod názvem Mahanuala oblečení pro jógu a volný čas od modelky Christy Turlington,” jmenuje Šubrtová. “V České republice jsou od tohoto týdne k dostání také netradiční boty Philippa Starcka,” doplňuje.
Tím však výčet spolupráce firmy Puma s návrháři nekončí. Jeden dokonce sedí v samém vedení společnosti. Kreativním ředitelem Pumy je totiž bývalý návrhář módních domů Gucci nebo Prada, Neil Barrett. Ten navrhl pro Pumu kolekci oblečení a obuvi s názvem 96 Hours.
A pozadu nezůstává ani Reebok. V minulosti spolupracoval s Diane von Fürstenberg. Výrobce lyžařského oblečení Rossignol si zase nechal navrhnout kolekci od Emilia Pucciho, osobnosti značky Louis Vuitton.
“Trend dát sportovní módě punc návrhářství pokračuje a výrobci sportovního oblečení to pochopili velmi rychle,” cituje agentura Bloomberg Armanda Branchiniho z milánské konzultantské firmy Intercorporate.
Návrháři tak ovlivňují sportovní módu, ale funguje to i naopak – firmy zaměřené na sportovní oblečení začínají do módy a módních trendů mluvit čím dál více a “silnějším hlasem”.
“Spolupráce se osvědčila,” doplňuje Branchini. A proto není důvod v ní nepokračovat.
Poslední vlaštovkou v této oblasti je firma Puma. Ta na jaře oslovila návrháře Alexandera McQueena. Adidas přitom již realizuje projekt návrháře Jossima Jammamotta. “Jeho kolekce by měla Adidas ve světě značkové módy posunout ještě o krok dál,” doufá Buriánek.
Hospodářské noviny, 4.11.2005, autor: Martina Laresová