Výrobce čokolády trápí diety

11. 11. 2005 00:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vánoce, Vánoce přicházejí… a spolu s nimi i doba čokoládových figurek, perníku či různého dalšího cukroví. Čas, který pro některé lidi znamená vytoužený odpočinek s rodinou a vychutnání klidu a pohodlí, představuje ale pro druhé dobu největšího stresu a boje se sebou samým. Snaží se totiž vyhnout všemu sladkému a kalorickému.
Stále více lidí si uvědomuje, že za rozmáhající se obezitu obyvatelstva může špatná strava jako například nadměrná konzumace cukrovinek, a snaží se své návyky změnit. To pomalu začínají pociťovat i výrobci těchto produktů. Ti koneckonců také podle názoru více než 70 procent německých spotřebitelů nesou například část viny za rostoucí nadváhu u dětí.
Stále větší rozmach tak na trhu mají produkty „bez cukru“ či „tuku“, které jsou v očích laiků zdravější. Podle průzkumu společnosti Information Resources jen v Německu stoupl obrat z prodeje tohoto druhu cukrovinek v první polovině letošního roku o 30 procent na téměř 128 miliónů eur.
Potíže na německém trhu, který je v Evropě největší, proto mají i klasičtí výrobci čokolády, jako jsou například Nestlé, Lindt &Sprüngli či Barry Callebaut.
Poslední jmenovaný, který je největším výrobcem čokolády určené k dalšímu zpracování, i kvůli tomu musel včera vykázat pokles ročního zisku o 29,6 procenta na 184,2 miliónu švýcarských fran-ků. Také Nestlé vykazuje v oblas-ti čokolády jen malý růst, což u něj ale vyrovnává zisk z prodeje kávy.
Velkou zátěží pro firmu Callebaut byl německý výrobce Stollwerck, kterého před třemi lety převzala a jehož výrobu nyní uzavřela. Restrukturalizační náklady na tato opatření činila 94 miliónů franků. Pro další účetní rok si ale šéf koncernu Patrick De Maeseneire je jistý, že se firmě opět bude dařit lépe.
V Německu koncern již své značky sjednotil a v prodeji je znám jako „Sarotti“. Jednou z jeho strategií přitom je převést zákazníky od tabulkové čokolády na pralinky a čokoládové tyčinky, které jsou ziskovější. Kromě toho ale na trhu uvádí také inovace, jako například kakaové máslo v práškové podobě.
Z dlouhodobého hlediska chce ale De Maeseneire „závislost na Německu zmenšit“. Na tamním trhu firma trpí především kvůli konkurenci diskontních řetězců, které nabízejí levnou čokoládu pod vlastní značkou. Zcela se stáhnout z trhu ale společnost nemůže, Němci jsou totiž stále jedni z největších fanoušků čokolády v Evropě.
Koncern chce kromě toho ale expandovat na trzích mimo Severní Ameriku a Evropu.

Hospodářské noviny, 11.11.2005, autor: (bb)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení