Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Výrobce čokolády trápí diety

Redakce MAM11. 11. 2005

Vánoce, Vánoce přicházejí… a spolu s nimi i doba čokoládových figurek, perníku či různého dalšího cukroví. Čas, který pro některé lidi znamená vytoužený odpočinek s rodinou a vychutnání klidu a pohodlí, představuje ale pro druhé dobu největšího stresu a boje se sebou samým. Snaží se totiž vyhnout všemu sladkému a kalorickému.
Stále více lidí si uvědomuje, že za rozmáhající se obezitu obyvatelstva může špatná strava jako například nadměrná konzumace cukrovinek, a snaží se své návyky změnit. To pomalu začínají pociťovat i výrobci těchto produktů. Ti koneckonců také podle názoru více než 70 procent německých spotřebitelů nesou například část viny za rostoucí nadváhu u dětí.
Stále větší rozmach tak na trhu mají produkty “bez cukru” či “tuku”, které jsou v očích laiků zdravější. Podle průzkumu společnosti Information Resources jen v Německu stoupl obrat z prodeje tohoto druhu cukrovinek v první polovině letošního roku o 30 procent na téměř 128 miliónů eur.
Potíže na německém trhu, který je v Evropě největší, proto mají i klasičtí výrobci čokolády, jako jsou například Nestlé, Lindt &Sprüngli či Barry Callebaut.
Poslední jmenovaný, který je největším výrobcem čokolády určené k dalšímu zpracování, i kvůli tomu musel včera vykázat pokles ročního zisku o 29,6 procenta na 184,2 miliónu švýcarských fran-ků. Také Nestlé vykazuje v oblas-ti čokolády jen malý růst, což u něj ale vyrovnává zisk z prodeje kávy.
Velkou zátěží pro firmu Callebaut byl německý výrobce Stollwerck, kterého před třemi lety převzala a jehož výrobu nyní uzavřela. Restrukturalizační náklady na tato opatření činila 94 miliónů franků. Pro další účetní rok si ale šéf koncernu Patrick De Maeseneire je jistý, že se firmě opět bude dařit lépe.
V Německu koncern již své značky sjednotil a v prodeji je znám jako “Sarotti”. Jednou z jeho strategií přitom je převést zákazníky od tabulkové čokolády na pralinky a čokoládové tyčinky, které jsou ziskovější. Kromě toho ale na trhu uvádí také inovace, jako například kakaové máslo v práškové podobě.
Z dlouhodobého hlediska chce ale De Maeseneire “závislost na Německu zmenšit”. Na tamním trhu firma trpí především kvůli konkurenci diskontních řetězců, které nabízejí levnou čokoládu pod vlastní značkou. Zcela se stáhnout z trhu ale společnost nemůže, Němci jsou totiž stále jedni z největších fanoušků čokolády v Evropě.
Koncern chce kromě toho ale expandovat na trzích mimo Severní Ameriku a Evropu.

Hospodářské noviny, 11.11.2005, autor: (bb)

×

Axel Springer zvýšil zisk o třetinu

Starší článek

Tři zlaté EFFIE pro Euro RSCG

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Kategorii PR vyhrály Iva Křenová a Zuzana Klierová z Bison & Rose

Čas otevřít oči, nabádá vítězný návrh kampaně pro nadační fond Filantia, jenž bojuje proti násilí v zaměstnání a za zdravé pracovní prostředí.
21. 4. 202121. 4. 2021
Marketing

Tento mění design produktů a komunikaci s VMLY&R Commerce a Ogilvy

Značka hygienických papírových produktů Tento uvádí na trh nový design a s ním spojenou komunikaci. Nese název Jemnost přírody a značka…
21. 4. 202121. 4. 2021
Lidé

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník

Platforma pro střední a východní Evropu se zaměří na produkci obsahu, videoprodukci, kreativní lokalizaci, služby spojené s UX a další digitální služby.
21. 4. 202121. 4. 2021
Sport

Volkswagen spustil soutěž Zažij Euro. Vítěz soutěže povečeří s Petrem Čechem

Volkswagen vyhlašuje soutěž Zažij Euro o atraktivní ceny. Výherce hlavní ceny pojede do Londýna na fotbalový zápas mezi českou a anglickou reprezentací na…
21. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více