Vychází bezplatný deník pro Prahu s názvem 24 hodin

29. 11. 2005 08:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Lidé v Praze měli 28. listopadu poprvé možnost si přečíst bezplatný deník s názvem 24 hodin, který začala vydávat společnost Ringier. Titulní strana bude nabízet články především na pražská témata, dalších 19 stran včetně inzerce je věnováno zpravodajství z hlavního města a celé republiky, dále z ekonomiky, sportu i zahraničí. Nový deník bude konkurovat jinému bezplatnému deníku pro Prahu a okolí s názvem Metro.
„Je to první projekt tohoto druhu v rámci celého koncernu Ringier,“ řekl dnes novinářům generální ředitel české pobočky Ringieru Tomáš Böhm. Pokud projekt uspěje, rozšíří se v budoucnu nejen do dalších měst České republiky, ale vedení švýcarského koncernu v tom případě počítá i s rozšířením do dalších zemí především střední a východní Evropy.
Deník je zaměřen zejména na mladší populaci do 35 let, kterou vydavatel označuje jako „první internetovou generaci“. Tomu odpovídají i rubriky věnované společnosti, internetu a mobilním telefonům. Nechybí dvoustránkový servis kulturních tipů pro Prahu. Zástupci Ringieru uvedli, že smyslem deníku je přilákat pozornost čtenáře na zhruba 20 minut při cestě do práce.
Počáteční náklad deníku, který bude vycházet v každý pracovní den, je podle obchodního ředitele skupiny 24 hodin Martina Vedeje 220 000 výtisků. Distribuován bude na zhruba 380 místech Prahy poblíž dopravních uzlů, metra či v obchodních a administrativních centrech. Šéfredaktorem je německý novinář Georg Altrogge, vedením redakce byli podle tiráže dnešního prvního čísla deníku pověřeni Michal Hrbek a Petr Kamenický.
Dosud jediným bezplatným deníkem v Praze a okolí byl list Metro, který patří pod švédskou skupinu MTG; ta je od konce září polovičním vlastníkem skupiny kolem televize Prima. Každé vydání Metra četlo podle průzkumu Media projekt společností GfK a Median od dubna do září v průměru 158 000 čtenářů, což je o 2000 lidí méně než v období od ledna do června. Průměrný rozdaný náklad deníku Metro Kancelář ověřování nákladu ABC ČR ani Media projekt neuvádí.
Ringier před nedávnem přišel s novým týdeníkem nazvaným Nedělní Sport. Společnost vydává především deníky Blesk a Sport, týdeníky Reflex či ABC, titul Nedělní Blesk a další.
Zhruba před měsícem se na trhu deníků objevil nový titul Šíp, který vznikl přeměnou regionálního Večerníku Praha na celostátní list. Zpravodajský deník s bulvárními prvky vydává vydavatelství Vltava-Labe-Press.
Na jaře by se měl na trhu podle dřívějších informací objevit také další nový deník, který připravuje vydavatel Sebastian Pawlowski. Jeho společnost Mediacop nyní vydává zpravodajské časopisy Týden a Instinkt a týdeník Nedělní svět, Pawlowského firma Ebika pak na trh před rokem pustila bulvárně laděný nedělník Aha!, letos v srpnu pak sesterský Aha! Sport.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.