Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Volný čas děti dělí mezi kroužky, počítač a televizi

Redakce MAM11. 11. 2005

Volný čas čeští školáci dělí mezi zájmové kroužky, počítač a televizi. Většina dětí od šesti do 15 let chodí do nějakého zájmového kroužku, nejčastěji navštěvují umělecké a sportovní. Asi desetina školáků zažívá denně nudu, třetina dětí nemá co dělat několikrát týdně. Vyplynulo to z dotazníkového šetření v rámci projektu Není nám to jedno, na němž se podílela Česká rada dětí a mládeže. Dotazník vyplňovalo téměř 1900 dětí.
Kroužky navštěvuje zhruba 90 procent dotázaných školáků, 16 procent dětí chodí do tří a více kroužků. Více než polovina školáků si několikrát týdně hraje na počítači nebo surfuje na internetu, celá čtvrtina se této činnosti oddává denně. V průměru stráví český školák u monitoru 1,4 hodiny denně. Městské děti si s počítačem hrají více než školáci na venkově.
Televizi sleduje každý den více než polovina dotázaných dětí. Průměrně u ní tráví 1,6 hodiny. Se zvyšujícím se věkem roste množství času stráveného u obrazovky. Méně času u televize tráví děti na venkově než žáci ve městech, uvádí průzkum. V rodinách, kde čas věnovaný sledování televize omezují, dítě víc čte a věnuje se dalším koníčkům.
Méně oblíbené je podle autorů výzkumu čtení. Maximálně jednu knihu za měsíc přečte 63 procent dětí. Počet přečtených publikací zůstává i s rostoucím věkem stejný.
Domácí přípravě na vyučování se věnují dvě třetiny malých respondentů. S věkem roste i doba, kterou u učení tráví, nejdéle se učí děti ve věku 12 až 14 let.

×

Neúčast ČR na MS ve fotbale by ČT přinesla ztrátu až 15 milionů

Starší článek

Majitel licence k reality show Big Brother jde na burzu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Tomáš Nosil

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Marketing

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“

Mastercard spolu s hokejovým klubem instaloval do speciálního sektoru v O2 aréně do konce sezóny makety fanoušků. Podobizny jim podepíše celý tým.
9. 4. 20219. 4. 2021
Zprávy

Vraťme děti do života! Prahu pokryly plakáty podporující otevření škol pro všechny

Signatáři petice Vraťme děti do školy a zemi do normálu, společně s firmou provozující venkovní reklamu JCDecaux, nyní zorganizovali dvoutýdenní kampaň…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více