Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V restauracích nejvíc táhne pivo a jídlo

Redakce MAM16. 11. 2005

Tuzemským hospodám a restauracím plyne stále největší část tržeb, zhruba třetina, z prodeje piva. Lidé ale stále větší díl peněz v restauracích utratí také za jídlo. Jeho význam je již v příjmech restauratérů s pěnivým mokem srovnatelný. Vyplývá to z výzkumu marketingové společnosti Data Servis.
Od roku 2001 se podíl jídla na tržbách gastronomických zařízení zvedl z 23 na nynějších 30 procent. Posílily také lihoviny, z 11 na 13 procent, neboť lidé si dopřávají dražší tvrdý alkohol. Cigarety dnes restauratérům přináší asi šest procent tržeb, před pěti lety to bylo pět procent. Naopak viditelně klesl vliv prodeje nealkoholických nápojů, vína, sektů, kávy, čaje a doplňkového sortimentu.
Za posledních pět let se ale také výrazně změnily ceny jednotlivých kategorií zboží, prodávaného v gastronomických zařízeních. Nejvíce narostly ceny piva, v průměru o čtvrtinu proti roku 2001. Nealkoholické nápoje zdražily o 16 procent, naopak lihoviny o dvě procenta zlevnily, uvedl Data Servis.
Revoluci podle Data Servisu zažívají také samotná gastro zařízení. Za posledních pět let vznikla nová skupina provozoven, nazývaná “Horečka sobotní noci”, která odráží nejvíce nové trendy a potřeby zákazníků – především aktivní odpočinek. Představuje asi 14 procent zařízení. Na ústupu jsou naopak štamgastské hospody, což je zřejmě odrazem toho, že se vytrácí i velcí konzumenti piva a lihovin.
Největší segment představují tzv. restaurace s dobrou adresou, které nabízí nejširší nabídku a často přebírají zahraniční trendy. V současnosti přes ně proteče největší část tržeb gastronomického trhu. Pozici si drží provozovny rychlého občerstvení, které zaznamenaly velký vzestup v kvalitě. Další skupinou jsou gastro zařízení zaměřená na příjemné posezení, například při kávě a desertu.
Na českém trhu mezi roky 2001 a 2005 mírně klesl podíl nejdražších restaurací, asi na 28 procent, naopak posílily provozovny střední cenové kategorie, na 43 procent. Nejlevnější hospody tvoří asi 29 procent všech provozoven.

×

Domácí značky jsou pro většinu Čechů synonymem kvality

Starší článek

ČT se proti milionové pokutě od rady odvolá k soudu

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Kategorii PR vyhrály Iva Křenová a Zuzana Klierová z Bison & Rose

Čas otevřít oči, nabádá vítězný návrh kampaně pro nadační fond Filantia, jenž bojuje proti násilí v zaměstnání a za zdravé pracovní prostředí.
21. 4. 202121. 4. 2021
Marketing

Tento mění design produktů a komunikaci s VMLY&R Commerce a Ogilvy

Značka hygienických papírových produktů Tento uvádí na trh nový design a s ním spojenou komunikaci. Nese název Jemnost přírody a značka…
21. 4. 202121. 4. 2021
Lidé

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník

Platforma pro střední a východní Evropu se zaměří na produkci obsahu, videoprodukci, kreativní lokalizaci, služby spojené s UX a další digitální služby.
21. 4. 202121. 4. 2021
Sport

Volkswagen spustil soutěž Zažij Euro. Vítěz soutěže povečeří s Petrem Čechem

Volkswagen vyhlašuje soutěž Zažij Euro o atraktivní ceny. Výherce hlavní ceny pojede do Londýna na fotbalový zápas mezi českou a anglickou reprezentací na…
21. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více