V Bratislavě začalo zkušební digitální televizní vysílání

18. 11. 2005 08:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V Bratislavě začalo 16. listopadu zkušební pozemní digitální televizní vysílání, které má po ukončení testů přinést lepší obraz a více volně šiřitelných programů. Zatím je dostupné pouze pro část metropole, během prosince a ledna by se pokrytí mělo rozšířit na celou Bratislavu a její blízké okolí. Vysílání technicky zabezpečuje společnost Rádiokomunikácie, která patří pod Slovak Telecom, informovala Lenka Huňadyová z Telecomu.
„Cílem pilotního projektu je odzkoušet si novou vysílací technologii, obeznámit se s charakterem šíření signálu, naučit se měřit a vyhodnocovat pokrytí, případně rušení v metropolitním prostředí,“ uvedl ředitel společnosti Rádiokomunikácie Roman Korbačka.
Diváci budou moci v rámci digitálního vysílání sledovat tři televizní a poslouchat čtyři rozhlasové programy. Nutností pro příjem digitálního signálu je zapojení přístroje, takzvaného set- top boxu.
Rádiokomunikácie zabezpečují pilotní digitální vysílání také na středním Slovensku. Na východě země povolení získala společnost Telecom Corp.
Pilotní digitální vysílání představuje druhou etapu přechodu z analogového na digitální vysílání a navazuje na krátké experimentální digitální vysílání v roce 1999. Po zkušebním provozu by mělo následovat pravidelné digitální vysílání. Úplný přechod na digitální televizi se na Slovensku předpokládá v roce 2012.
Zatímco Slovensko pozemní digitální televizní vysílání pouze testuje, v ČR začalo řádné digitální televizní vysílání ve druhé polovině října. V digitální síti provozované Českými radiokomunikacemi vysílají programy ČT1, ČT2, ČT24 a Nova a pět stanic Českého rozhlasu, zatím ovšem pouze v Praze a okolí; na začátku příštího roku by se tak mělo stát i v Brně a Ostravě.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.