U Ruzyně má vzniknout obchodní centrum

30. 11. 2005 08:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V blízkosti ruzyňského letiště v Praze 6 vznikne nové obchodní centrum Šestka za více než 1,5 miliardy korun. Slavnostní položení základního kamene se uskutečnilo dnes, dokončení budovy je plánováno na listopad příštího roku. Šestka nabídne více než 100 obchodů včetně restaurací a kaváren, informoval ředitel dánské developerské společnosti TK Development Thomas Villadsen.
Obchodní centrum bude mít dvě podlaží s prodejními plochami. V přízemí zaujme 10.400 metrů čtverečních hypermarket Hypernova. Vedle obchodů s módou, obuví, sportem či domácími potřebami zde bude čistírna, květinářství či kadeřnictví. V prvním patře se bude nacházet obchodní galerie zaměřená na módu včetně luxusní parfumerie, zlatnictví a restauracemi i kavárnami. Prostor zde bude i pro kryté parkoviště s 354 místy. Na střeše je plánováno parkoviště pro dalších 770 aut.
Architektura Šestky je podle Rostislava Nováka z TK Development ve srovnání s ostatními obchodními centry jedinečná. Svažité fasády jsou z velké části pokryty zeminou s vegetací, která plynule přechází do okolní zeleně. „Celý objekt je nenásilně vložen do terénu,“ uvedl Novák. Architekty jsou české studio d u m architekti, na interiéru se podílel uznávaný architekt komerčních nemovitostí Terry Evenden.
Investorem je společnost Europolis, která budovu převezme v den otevření. Cena, kterou zaplatí, se bude odvíjet od obsazenosti obchodních ploch a sjednané ceny za pronájmy. V současnosti je pronajato 70 procent obchodních ploch a podle Nováka budou v den otevření pronajaty všechny. Odhaduje se, že se kupní cena bude pohybovat kolem 70 milionů eur (asi dvě miliardy korun). Generálním dodavatelem stavby je společnost Gemo Olomouc.
Na výstavbu obchodního centra by měla podle plánů TK Development navázat další etapa výstavby, v níž by měl vzniknout například hotel, administrativní budova a prostory pro volný čas.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.