Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Tesco stáhne Robomana z prodeje

Redakce MAM10. 11. 2005

Obchodní řetězec Tesco se kvůli sporům o pravost rozhodl stáhnout z prodeje robotickou hračku Roboman. Společnost Epee CZ, tuzemský distributor hraček, totiž tvrdí, že je to napodobenina její originální hračky Robosapiens a již kvůli tomu podala trestní oznámení. Spor o prodej této hračky se dále zkomplikoval. Společnost New Wave 2002, která pro Tesco Robomana dováží, obvinění z prodeje plagiátu odmítla a naopak chce podat na Epee CZ žalobu za poškození dobré pověsti. Epee CZ se zase hodlá u soudu domáhat náhrady škody, kterou jí prodej Robomana způsobil.
Mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková ČTK řekla, že zástupci obchodní firmy společně s dovozcem Robomana od úterý prověřují, zda se z jeho strany nemohla stát chyba. “Ačkoliv šetření stále pokračuje a jeho výsledek zatím není znám, rozhodli jsme se preventivně výrobek Roboman stáhnout ze všech našich prodejen v České republice, a to z toho důvodu, aby možné pochybení firmy New Wave 2002 nepoškodilo jméno společnosti Tesco Stores ČR,” uvedla Matoušková.
Anna Poláková ze společnosti Epee CZ v úterý ČTK řekla, že společnost kvůli prodeji Robomana podala trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestných činů nekalé soutěže, porušování práv k ochranné známce a porušování průmyslových práv a autorského práva. “Společnost Tesco uvedla na trh pod názvem Roboman padělek originální hračky Robosapiens, jehož oprávněným distributorem pro český, slovenský a maďarský trh je společnost Epee CZ. Prodejem této hračky Tesco porušilo autorská a průmyslová práva,” zdůvodnila trestní oznámení Poláková.
Vedení New Wave 2002 dnes přešlo do protiútoku a tvrdí, že hračka Roboman není padělkem a za poškození své pověsti chce na Epee CZ podat žalobu. “Epee nevlastní žádné ochranné známky ani patenty k výrobku Roboman. Vzhledové odlišnosti balení, ale i výrobku samotného jsou natolik markantní, že není možné, aby došlo u potencionálního spotřebitele k záměně,” řekl dnes ČTK obchodní ředitel New Wave 2002 Patrik Poppy, podle kterého je Roboman originálním výrobkem společnosti Jiagi Toys. “Tato firma je i vlastníkem veškerých patentů a užitných práv k tomuto výrobku,” uvedl Poppy.
Zatímco Epee CZ prodává hračku Robosapiens za 3490 korun, Roboman v obchodech Tesco podle Polákové stojí 1990 korun. “Výrobek Roboman ale nemá tolik funkcí jako originál Robosapiens, čímž dochází ke klamavé reklamě spotřebitele. Roboman je vyroben z nekvalitního plastu a může se snáze rozbít nebo zlomit. Také jeho elektronické součástky jsou méně kvalitní,” uvedla Poláková.
Společnost New Wave 2002 ale informace o horší kvalitě Robomana odmítla. “Tvrzení společnosti Epee týkající se kvality výrobku Roboman se v mnohých případech nezakládá na pravdě. Výrobek je vyroben z kvalitních materiálů neobsahujících nadlimitní obsah rizikových látek. Funkčnost výrobku je naprosto v souladu s přiloženým návodem k obsluze,” řekl Poppy.
Prodej Robomana v Tesku podle Polákové výrazně poškodil předvánoční obchodní plány společnosti Epee CZ. “Jen na televizní a tiskovou reklamu (výrobku Robosapiens) byla vydána částka milion korun,” uvedla Poláková. Společnost Epee CZ chce rovněž vyčíslit, jak se kvůli nabídce Robomana snížil prodej originální hračky Robosapiens, která je k dostání například v hypermarketech Hypernova. “Již nyní ale můžeme říci, že škoda se bude pohybovat v milionech korun. Žalobu, ve které se budeme domáhat její náhrady, podáme v následujících dnech,” prohlásila v úterý Poláková.

×

Počítačová firma Dimension Data vstoupila na český trh

Starší článek

Další správní řízení kvůli reality show

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Dentsu

Další odchod z Dentsu. Vedení skupiny opouští Lenka Auerová

Krátce poté, co se z agentury Adexpres rozhodl odejít její zakladatel a managing director Jan Galgonek, opouští agenturu rovněž její provozní ředitelka…
13. 4. 202113. 4. 2021
Média

Konference Digimedia se přesouvá na září

Kvůli pandemii a prodlevě v očkování se konference o rozhlasové a televizní digitalizaci a mobilní komunikaci posouvá z 10. června na 22. září.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více