Tesco stáhne Robomana z prodeje

10. 11. 2005 08:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Obchodní řetězec Tesco se kvůli sporům o pravost rozhodl stáhnout z prodeje robotickou hračku Roboman. Společnost Epee CZ, tuzemský distributor hraček, totiž tvrdí, že je to napodobenina její originální hračky Robosapiens a již kvůli tomu podala trestní oznámení. Spor o prodej této hračky se dále zkomplikoval. Společnost New Wave 2002, která pro Tesco Robomana dováží, obvinění z prodeje plagiátu odmítla a naopak chce podat na Epee CZ žalobu za poškození dobré pověsti. Epee CZ se zase hodlá u soudu domáhat náhrady škody, kterou jí prodej Robomana způsobil.
Mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková ČTK řekla, že zástupci obchodní firmy společně s dovozcem Robomana od úterý prověřují, zda se z jeho strany nemohla stát chyba. „Ačkoliv šetření stále pokračuje a jeho výsledek zatím není znám, rozhodli jsme se preventivně výrobek Roboman stáhnout ze všech našich prodejen v České republice, a to z toho důvodu, aby možné pochybení firmy New Wave 2002 nepoškodilo jméno společnosti Tesco Stores ČR,“ uvedla Matoušková.
Anna Poláková ze společnosti Epee CZ v úterý ČTK řekla, že společnost kvůli prodeji Robomana podala trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestných činů nekalé soutěže, porušování práv k ochranné známce a porušování průmyslových práv a autorského práva. „Společnost Tesco uvedla na trh pod názvem Roboman padělek originální hračky Robosapiens, jehož oprávněným distributorem pro český, slovenský a maďarský trh je společnost Epee CZ. Prodejem této hračky Tesco porušilo autorská a průmyslová práva,“ zdůvodnila trestní oznámení Poláková.
Vedení New Wave 2002 dnes přešlo do protiútoku a tvrdí, že hračka Roboman není padělkem a za poškození své pověsti chce na Epee CZ podat žalobu. „Epee nevlastní žádné ochranné známky ani patenty k výrobku Roboman. Vzhledové odlišnosti balení, ale i výrobku samotného jsou natolik markantní, že není možné, aby došlo u potencionálního spotřebitele k záměně,“ řekl dnes ČTK obchodní ředitel New Wave 2002 Patrik Poppy, podle kterého je Roboman originálním výrobkem společnosti Jiagi Toys. „Tato firma je i vlastníkem veškerých patentů a užitných práv k tomuto výrobku,“ uvedl Poppy.
Zatímco Epee CZ prodává hračku Robosapiens za 3490 korun, Roboman v obchodech Tesco podle Polákové stojí 1990 korun. „Výrobek Roboman ale nemá tolik funkcí jako originál Robosapiens, čímž dochází ke klamavé reklamě spotřebitele. Roboman je vyroben z nekvalitního plastu a může se snáze rozbít nebo zlomit. Také jeho elektronické součástky jsou méně kvalitní,“ uvedla Poláková.
Společnost New Wave 2002 ale informace o horší kvalitě Robomana odmítla. „Tvrzení společnosti Epee týkající se kvality výrobku Roboman se v mnohých případech nezakládá na pravdě. Výrobek je vyroben z kvalitních materiálů neobsahujících nadlimitní obsah rizikových látek. Funkčnost výrobku je naprosto v souladu s přiloženým návodem k obsluze,“ řekl Poppy.
Prodej Robomana v Tesku podle Polákové výrazně poškodil předvánoční obchodní plány společnosti Epee CZ. „Jen na televizní a tiskovou reklamu (výrobku Robosapiens) byla vydána částka milion korun,“ uvedla Poláková. Společnost Epee CZ chce rovněž vyčíslit, jak se kvůli nabídce Robomana snížil prodej originální hračky Robosapiens, která je k dostání například v hypermarketech Hypernova. „Již nyní ale můžeme říci, že škoda se bude pohybovat v milionech korun. Žalobu, ve které se budeme domáhat její náhrady, podáme v následujících dnech,“ prohlásila v úterý Poláková.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.