Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Startuje prodej konzoly Xbox 360

Redakce MAM21. 11. 2005

Americký Microsoft očekává silný start prodeje herní konzoly Xbox 360. Podnik předpokládá, že v prvních třech měsících prodá až tři miliony Xboxů 360. Podle analytiků je to nízký odhad, protože ze tří světových výrobců herních konzol bude Microsoft první, kdo uvede verzi nové generace na trh, a nebude tak mít přímého konkurenta. Xbox 360 se dostane do prodeje v Severní Americe 22. listopadu, v Evropě 2. prosince a 10. prosince v Japonsku. Konkurenční konzoly PlayStation 3 od Sony a Revolution od Nintenda se očekávají až v příštím roce.
V Česku si budou muset fanoušci na oficiální uvedení nové konzoly od Microsoftu počkat zhruba do poloviny příštího roku. “Oficiální rozhodnutí o termínu zatím nepadlo,” řekl mluvčí Microsoftu ČR a SR Jiří Grund. Nový Xbox by se měl při svém uvedení na český trh poprvé dočkat firemní podpory včetně servisu či call centra, což by mělo vylepšit jeho pozici proti konkurenčnímu PlayStation, který dodává na trh přímo tuzemské zastoupení Sony. Předchozí verze Xboxu museli obchodníci dovážet z jiných evropských zemí.
Microsoft chce během prvních 90 dnů prodat 2,75 milionu až tři miliony Xboxů 360, uvedl na konferenci s investory finanční ředitel Xboxu Bryan Lee. Někteří maloobchodní prodejci v USA přestali přijímat předběžné objednávky na Xbox 360 již v minulém týdnu.
Nová konzola se bude zpočátku prodávat za 399,99 dolaru, zhruba 10.000 Kč. Jednodušší verze za 299,99 dolaru nebude mít odpojitelný 20gigabajtový pevný disk a bezdrátové napojení.
Velký odbyt konzoly očekává Microsoft i v Japonsku, kde má na trhu silnou pozici konzola PlayStation od rivala Sony. “Vím jistě, na 100 procent, že si povedeme v Japonsku lépe než s Xboxem 1,” řekl tento týden na tiskové konferenci v Tokiu generální ředitel Microsoftu Steve Ballmer.
Xbox si nyní ve Spojených státech vede v soutěži s PlayStation 2 téměř nastejno. V Japonsku je ale výrazně třetí za PS2 a konzolou GameCube od Nintenda. Na světovém trhu má nyní PlayStation 2 podíl zhruba 51 procent, zatímco Xbox 34 a GameCube 15 procent, odhaduje průzkumová agentura Gartner.
Analytici ale dodávají, že tři miliony prodaných Xboxů 360 jsou pravděpodobně slabý údaj, když konzola nebude mít na letošním předvánočním trhu přímého konkurenta a půjde s ní na trh řada atraktivních her. Hry pro nový Xbox vytvářeli někteří z nejlepších japonských tvůrců, animátorů a hudebníků.
Microsoft uvádí, že se u nové verze hrací konzoly poučil z předchozích chyb a nynější konzola je součástí dlouhodobé strategie podniku organizovat počítači chod celé domácnosti. Hry jsou samozřejmě hlavní zábavou, kterou Xbox 360 nabídne, včetně elektronické verze puzzle či her s kartami. Firma ale doufá, že další funkce přilákají ke konzole další členy domácnosti. Mezi dalšími funkcemi Xboxu 360 je přehrávání hudby včetně záznamů z iPodu od konkurenční firmy Apple, prohlížení digitálních fotografií a sledování digitálního videa na DVD. Analytici říkají, že se teprve uvidí, zda se Microsoftu podaří přitáhnout k herní konzole lidi, kteří se chtějí dívat na filmy. Uživatelé sice čím dál více využívají sofistikovaných technologií zábavy, mnozí se ale stále bojí myšlenky, že by měl počítač sloužit i ke sledování televize. Analytici zároveň připouštějí, že Microsoftu v jeho plánech nahrávají další technické vymoženosti včetně dostupnosti širokopásmového internetu a rostoucí obliba televizí s ostrým obrazem díky jeho vysokému rozlišení.
Microsoft také doufá, že se nový Xbox zabydlí spíše v obývacích pokojích než v pracovnách a dětských pokojích, a myslel proto i na design konzoly. Zatímco první Xbox byl v tmavém krytu napojeném dráty, nová světlá konzola nabízí i možnost přikoupit si za 99,99 dolaru bezdrátový adapter, napsaly agentura Reuters a AP.

×

ČRo bude mít zpravodaje ve Francii, připravuje i místo v Asii

Starší článek

Německý řetězec Edeka odchází z ČR

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Tento

Tento mění design produktů a komunikaci s VMLY&R Commerce a Ogilvy

Značka hygienických papírových produktů Tento uvádí na trh nový design a s ním spojenou komunikaci. Nese název Jemnost přírody a značka…
21. 4. 202121. 4. 2021
Lidé

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník

Platforma pro střední a východní Evropu se zaměří na produkci obsahu, videoprodukci, kreativní lokalizaci, služby spojené s UX a další digitální služby.
21. 4. 202121. 4. 2021
Sport

Volkswagen spustil soutěž Zažij Euro. Vítěz soutěže povečeří s Petrem Čechem

Volkswagen vyhlašuje soutěž Zažij Euro o atraktivní ceny. Výherce hlavní ceny pojede do Londýna na fotbalový zápas mezi českou a anglickou reprezentací na…
21. 4. 202121. 4. 2021
Marketing

Albert láká mistry grilování v nové kampani na kvalitní suroviny

Albert dnes spouští novou kampaň na letošní grilovací sezónu. Ve spolupráci s agenturou VCCP vznikly čtyři televizní spoty, které adaptují známé světové i…
21. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více