Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Regionální dceřiné firmy PNS projdou ke konci roku fúzí

Redakce MAM18. 11. 2005

Sedm regionálních dceřiných podniků První novinové společnosti (PNS) prochází fúzí, která bude zakončena do konce roku. K prvnímu prosinci bude “nová” společnost PNS Grosso zapsána do obchodního rejstříku, sdělil finanční ředitel PNS Pavel Borovka. Pro svou mateřskou PNS začne služby v oblasti distribuce tisku poskytovat 1. ledna, dodal.
Ve fúzi se šest regionálních firem (ABO, Severočeská distribuční, Redit, Morava-Print, Severomoravská distribuční a Jihočeská distribuční-JD) sloučí pod hlavičkou sedmé společnosti Transpress. Ta bude posléze přejmenována na PNS Grosso.
Podle vedení firmy má spojení regionálních firem pod jednu umožnit pružnější služby, zrychlit zpracování dat i reakce na požadavky obchodních partnerů. Součástí proměny firmy je i nové logo, které PNS mění po 11 letech.
“PNS odhaduje svůj podíl na trhu distribuce kolem 83 procent. Obecně považujeme situaci na distribučním trhu za poměrně stabilizovanou,” uvedl Borovka.
Distribuční trh prošel v minulých letech poměrně bouřlivým vývojem. Zatímco před čtyřmi lety byl podíl dvou hlavních hráčů na trhu distribuce periodického tisku PNS a Mediaprint Kapa – Pressegrosso (MPK) téměř vyrovnaný, před třemi lety se začala situace radikálně měnit.
Do té doby využívali vydavatelé služeb obou společností, na konci roku 2002 však začala část vydavatelů vypovídat smlouvy MPK a využívat pouze PNS. Vydavatelé tak začali využívat exkluzivního zastoupení u jedné či druhé firmy. Nyní se tak PNS, která svůj podíl loni odhadovala na 80 procent, zaměřuje zejména na noviny, ale i časopisy, MPK se pak soustředí zejména na časopisy.
Obě distribuční firmy byly v loňském roce ziskové. PNS zakončila rok se zdaněným ziskem 193,9 milionu korun, výsledek MPK před zdaněním byl 10,5 milionu korun.
PNS spoluvlastní vydavatelé denního tisku Europress, Mafra, Pol-Print Medien GmbH (Vltava-Labe-Press), Tabora B.V. (Ringier) a Sanoma Magazines Praha, Ve firmě MPK mají podíly vydavatelé časopisů Hachette Filipacchi 2000, Mediacop, PK 62 spolu se spřízněným vydavatelstvím RF Hobby, StarPress a Stratosféra společně s Hearst-Stratosféra.

×

Anglická Premier League se dohodla o vysílacích právech s EK

Starší článek

V Bratislavě začalo zkušební digitální televizní vysílání

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Knowlimits

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Soutěž Lemur hlásí rekord v počtu přihlášek

Do šestnáctého ročníku prestižní soutěže Lemur – Česká cena za PR se přihlásilo 182 projektů, což je o meziročně o 50 procent více. Celkem dorazilo…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více