Regionální dceřiné firmy PNS projdou ke konci roku fúzí

18. 11. 2005 08:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Sedm regionálních dceřiných podniků První novinové společnosti (PNS) prochází fúzí, která bude zakončena do konce roku. K prvnímu prosinci bude „nová“ společnost PNS Grosso zapsána do obchodního rejstříku, sdělil finanční ředitel PNS Pavel Borovka. Pro svou mateřskou PNS začne služby v oblasti distribuce tisku poskytovat 1. ledna, dodal.
Ve fúzi se šest regionálních firem (ABO, Severočeská distribuční, Redit, Morava-Print, Severomoravská distribuční a Jihočeská distribuční-JD) sloučí pod hlavičkou sedmé společnosti Transpress. Ta bude posléze přejmenována na PNS Grosso.
Podle vedení firmy má spojení regionálních firem pod jednu umožnit pružnější služby, zrychlit zpracování dat i reakce na požadavky obchodních partnerů. Součástí proměny firmy je i nové logo, které PNS mění po 11 letech.
„PNS odhaduje svůj podíl na trhu distribuce kolem 83 procent. Obecně považujeme situaci na distribučním trhu za poměrně stabilizovanou,“ uvedl Borovka.
Distribuční trh prošel v minulých letech poměrně bouřlivým vývojem. Zatímco před čtyřmi lety byl podíl dvou hlavních hráčů na trhu distribuce periodického tisku PNS a Mediaprint Kapa – Pressegrosso (MPK) téměř vyrovnaný, před třemi lety se začala situace radikálně měnit.
Do té doby využívali vydavatelé služeb obou společností, na konci roku 2002 však začala část vydavatelů vypovídat smlouvy MPK a využívat pouze PNS. Vydavatelé tak začali využívat exkluzivního zastoupení u jedné či druhé firmy. Nyní se tak PNS, která svůj podíl loni odhadovala na 80 procent, zaměřuje zejména na noviny, ale i časopisy, MPK se pak soustředí zejména na časopisy.
Obě distribuční firmy byly v loňském roce ziskové. PNS zakončila rok se zdaněným ziskem 193,9 milionu korun, výsledek MPK před zdaněním byl 10,5 milionu korun.
PNS spoluvlastní vydavatelé denního tisku Europress, Mafra, Pol-Print Medien GmbH (Vltava-Labe-Press), Tabora B.V. (Ringier) a Sanoma Magazines Praha, Ve firmě MPK mají podíly vydavatelé časopisů Hachette Filipacchi 2000, Mediacop, PK 62 spolu se spřízněným vydavatelstvím RF Hobby, StarPress a Stratosféra společně s Hearst-Stratosféra.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.