Prima přišla o dům VyVolených

21. 11. 2005 00:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejúspěšnější projekt televize Prima, reality show VyVolení, se včera dostal do nečekaných technických obtíží. Majitel pozemku na pražské Harfě, který si televize pronajímala a na němž stojí kamerami prošpikovaná vila i technické zázemí a studia pro vysílání večerních živých přenosů, Primě vypověděl nájemní smlouvu a nechal celý pozemek včetně televizního štábu a soutěžících během několika hodin vystěhovat.


Důvodem včerejšího vyklizení vily VyVolených je zářijové dvoudenní zpoždění převodu peněz na konto majitele pozemku. Tím je společnost Obilní lihovar Kralupy, jejíž jménem vystupuje pražský podnikatel František Bušek.


„Podle tvrzení majitele pozemku tak byla naplněna ultimativní výpověď nájemní smlouvy. Mezi televizí Prima a protistranou jde nyní o spor, zda je smlouva vůbec platná,“ uvedla tisková mluvčí Primy Jana Malíková.

Show pokračuje, ne ve vile


Vedení Primy však oponuje. „Rozhodně si nemyslím, že jsme porušili smlouvu s majitelem pozemku. Velmi nás překvapil extrémní a násilný přístup protistrany,“ uvedl včera generální ředitel televize Prima Martin Dvořák.


Majitel pozemku totiž včera ráno vilu vyklidil s pomocí několika desítek členů soukromé bezpečnostní agentury. Ti vyvedli televizní štáb i všechny zaměstnance technického zázemí z vily. Pětici soutěžících, kteří tu třetí měsíc zápolí o výhru v hodnotě jedenácti miliónů korun, štáb v poledne převezl do pražského hotelu Holiday Inn. Reality show tímto nečekaným zvratem přesto nekončí.


„Televizní program zůstává zachován beze změn, rozhodli jsme se vysílat i v improvizovaných podmínkách. Technické detaily dořešíme v následujících hodinách. Diváci o vyvrcholení reality show rozhodně nepřijdou,“ potvrdil HN včera odpoledne Jan Svoboda, šéf marketinku a PR televize Prima. „Vysílání ze stávajících prostor je minulostí. Budeme teď nepochybně hledat náhradní variantu, abychom mohli VyVolené dovysílat,“ řekl Dvořák včera rozhlasové stanici Frekvence 1. Viditelnou změnu v životě VyVolených diváci uvidí až během přenosu dnes večer. „Nedělní program tradičně zajišťují sestřihy ze soboty a tehdy byli VyVolení ještě normálně ve vile,“ doplnil Svoboda.


Včera večer Prima vydala tiskovou zprávu, podle níž se dnes VyVolení přesunou na Slovensko, kde využijí technického zázemí stejného programu televize JOJ. Čeští i slovenští VyVolení budou nadále pokračovat podle svých dosavadních herních systémů.

Inzerenti strach mít nemusí


Skutečnost, že show bude pokračovat i po odchodu celého štábu z vily, je logická. VyVolení jsou stěžejním formátem televize, zcela přebili konkurenční novácký Big Brother. Každý všední den VyVolení přilákají k televizoru 1,5 až 1,7 miliónu lidí, víkendové vyřazování v Duelu pravidelně zhlédne dokonce přes 1,9 miliónu lidí.


Zisky z prodaného reklamního času jsou tudíž obrovské. V případě předčasného konce show by tak televize utrpěla značné ztráty. „Náhradu škod způsobených jen nedělním vystěhováním jsme i tak zatím vyčíslili na částku v řádech desítek miliónů korun, které budeme na protistraně vymáhat,“ doplnil Svoboda. Zadavatelé reklamy se naopak na následující dny mohou těšit. Nečekaný zvrat v soutěži a značná mediální pozornost, kterou vystěhování vily včera upoutalo, by totiž k VyVoleným mohly naopak přilákat další diváky.


Hospodářské noviny, 21. listopadu 2005


 


vyvoleni_465.jpg
Foto: TV Prima

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.