Česká pošta začne na platebních dokladech sdruženého inkasa (SIPO) a ve všech svých provozovnách upozorňovat na nejzazší termín platby koncesionářských poplatků, který podle zákona připadá na 15. den v měsíci. Pošta a Česká televize tak chtějí předejít tomu, aby se lidé platící SIPO nestali bez svého zavinění dlužníky ČT, informoval mluvčí televize Martin Krafl.
Pošta od října posunula termín splatnosti SIPO o deset dní z poloviny na 25. den měsíce, s čímž ČT nesouhlasila. „Změnou splatnosti SIPO se totiž tisíce poplatníků, kteří zaplatí v období po 15. dni v měsíci, dostávají bez svého zavinění do postavení dlužníků,“ uvedl již dříve generální ředitel televize Jiří Janeček.
Pošta od října změnila splatnost složenek soustředěného inkasa plateb obyvatelstva, tzv. SIPO, a lidé je budou dostávat o několik dní později. Zatímco dosud musel zákazník SIPO zaplatit mezi 1. a 15. dnem v měsíci, nově to bude mezi 7. a 25. dnem. Firma si od změny slibuje zkvalitnění služeb pro plátce i pro firmy, pro které platby vybírá. SIPO v současnosti využívá kolem 4,1 milionu plátců, kteří každý měsíc zaplatí kolem 8,1 miliardy korun.
Na krok pošty reagovalo více firem, například provozovatel kabelové sítě Karneval. Podle zástupců firmy vyvolalo opatření pošty a také nová grafická podoba složenek vlnu dotazů klientů.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?