Plynaři podpoří nové filmy

11. 11. 2005 00:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Český filmový průmysl zažívá významný předěl. Poprvé v novodobé historii se ho dlouhodobě a komplexně rozhodla podporovat velká nadnárodní společnost s více než stamiliardovým obratem. Na příliv financí se tak mohou těšit nejen filmoví producenti, ale rovněž scenáristé, festivaly a studenti filmových škol.
Celkem vloží plynárenská společnost RWE Transgas v následujících dvou letech do české kinematografie asi 40 miliónů korun, které se budou kromě jiného podílet na vzniku šesti až deseti celovečerních filmů. Jenom pro srovnání: státní fond na podporu kinematografie každý rok rozdělí skoro 70 miliónů korun, průměrné náklady na jeden film se v současné době pohybují mezi 25 až 30 milióny korun.
„Je to poprvé, kdy se velká firma rozhodla k něčemu podobnému. Zatím nemám informace, že by takto chtěla vstoupit do kinematografie další velká firma,“ komentovala producentka Barrandov Studio Helena Uldrichová. Plynárenský koncern pojímá tuto aktivitu jako čistý sponzorink, podle místopředsedy představenstva Martina Herrmana se tak například v podpořených filmech na oplátku neobjeví product placement s logem RWE Transgas.
„Podpora filmu je jeden z pilířů sponzorinku RWE Transgas. Nemáme kapacitu na posuzování naplánovaných projektů, proto budeme v jednotlivých segmentech spolupracovat s profesionály, kteří budou garantovat kvalitu předkládaných filmů či dokumentů. O přidělování finančních prostředků pak rozhodne představenstvo,“ vysvětlil mluvčí společnosti Martin Chalupský.
V oblasti hraného filmu tak RWE Transgas bude spolupracovat s televizí Nova, dokumentární snímky vzniknou za účasti České televize, nadační fond pro podporu kvalitních scénářů zase vznikne v Barrandov Studiu.
Přibližně polovina z 20 miliónů půjde na podporu hraných filmů, 30 procent připadne dokumentárním projektům a zbytek se rozdělí na podporu filmových studentů. Kromě toho RWE Transgas vyčlení několik miliónů korun na sponzorink karlovarského filmového festivalu a festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě.
Na příští rok jsou již peníze pro celovečerní snímky vyčerpány. RWE Transgas se ve spolupráci s Novou stane koproducentem komedie Karla Janáka Rafťáci, Marie Poledňákové Jak se krotí krokodýli a Účastníci zájezdu Jiřího Vejdělka. „O konkrétních částkách bychom se neradi bavili,“ prohlásil Chalupský.
O dalších projektech se bude rozhodovat v následujících měsících. Momentálně na stole ředitele pro strategii a rozvoj Novy Petra Chajdy, který má na starosti rovněž akvizice, leží šest až osm scénářů, o jejichž realizaci se uvažuje.
V České televizi dostaly finanční příspěvky dokumentární cyklus Kouzlo Afriky a dokumenty Na cestě a Třináctá komnata. Celkem se v příštím roce na obrazovkách veřejnoprávní stanice objeví 27 premiér, na kterých se bude podílet RWE Transgas.
Díky finanční pomoci plynárenské společnosti by konečně na Barrandově měla vzniknout nadace, která bude podporovat literární přípravu celovečerních hraných filmů. „Scénáře budou vybírány každý rok ve dvou kolech. Nadace by měla mít k dispozici prostředky v objemu přes jeden milión korun,“ vysvětlila Uldrichová.
Jaký bude osud celého sponzorinku po roce 2007? „Na základě posouzení kvality spolupráce a přínosu pro image RWE se zamyslíme nad dalším postupem, u podpory filmu bychom chtěli zůstat i nadále,“ dodal Chalupský.

ospodářské noviny, 11.11.2005, autor: Aleš Borovan

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.