Německý obchodní řetězec Edeka chce odejít z České republiky a již připravuje prodej 38 tuzemských obchodů, z nichž většinu provozuje v Čechách. Informuje o tom aktuální vydání týdeníku Euro. Edeka je v krátké době už třetím obchodním řetězcem, který se rozhodl opustit český trh. Nedávno Julius Meinl prodal 56 svých prodejen společnosti Ahold Czech Republic a řetězec Carrefour se dohodl na prodeji 15 obchodů v ČR a na Slovensku společnosti Tesco Stores ČR.
Společnost CS Edeka, která je součástí německé obchodní skupiny Edeka, vstoupila na tuzemský trh v roce 1992. Tržby tohoto obchodního řetězce v ČR loni činily 1,63 miliardy korun a byly na zhruba stejné úrovni jako o rok dříve. V loňském roce firmě CS Edeka na žebříčku 50 největších tuzemských obchodníků patřila 32. příčka.
Vedení společnosti CS Edeka ještě letos na jaře tvrdilo, že v ČR plánuje stavbu dalších supermarketů. „V loňském roce jsme zahájili restrukturalizaci zaměřenou na ozdravení společnosti. Léčba šokem se vydařila a nyní díky stabilizaci hospodaření můžeme uvažovat o posílení naší pozice na trhu. Máme připravené projekty a chceme jít do českých zemí, na Moravu zatím ne,“ řekl v květnu novinářům ředitel společnosti CS Edeka Petr Sýkora.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?