Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Německý obchodní řetězec Edeka se rozhodl odejít z ČR

Redakce MAM21. 11. 2005

Německý obchodní řetězec Edeka chce odejít z České republiky a již připravuje prodej 38 tuzemských supermarketů, z nichž většinu provozuje na severu Čech. Informuje o tom aktuální vydání týdeníku Euro. Edeka je v krátké době už třetím obchodním řetězcem, který se rozhodl opustit český trh. Nedávno Julius Meinl prodal 56 svých prodejen společnosti Ahold Czech Republic a řetězec Carrefour se dohodl na prodeji 15 obchodů v ČR a na Slovensku firmě Tesco Stores ČR.
Ředitel společnosti CS Edeka Petr Sýkora v rozhovoru pro agenturu ČTK informaci týdeníku Euro potvrdil. “Německá Edeka opouští všechny zahraniční trhy a chce se soustředit pouze na Německo. Vyklízí Rakousko, Čechy, vyklidila Polsko a omezila své aktivity také v Dánsku,” uvedl Sýkora.
Dodal, že společnost CS Edeka si již najala investičního poradce, který by měl prodej sítě českých supermarketů připravit. “V optimálním případě by to (prodej supermarketů) mohlo být vyřešeno v průběhu příštího roku,” řekl Sýkora.
Společnost CS Edeka, která je součástí německé obchodní skupiny Edeka, vstoupila na tuzemský trh v roce 1992. Tržby tohoto obchodního řetězce v ČR loni činily 1,63 miliardy korun a byly na zhruba stejné úrovni jako o rok dříve. V loňském roce firmě CS Edeka na žebříčku 50 největších tuzemských obchodníků patřila 32. příčka.
Vedení společnosti CS Edeka ještě letos na jaře tvrdilo, že v ČR plánuje stavbu dalších supermarketů. “V loňském roce jsme zahájili restrukturalizaci zaměřenou na ozdravení společnosti. Léčba šokem se vydařila a nyní díky stabilizaci hospodaření můžeme uvažovat o posílení naší pozice na trhu. Máme připravené projekty a chceme jít do českých zemí, na Moravu zatím ne,” řekl v květnu novinářům Sýkora.
Koncentrace tuzemského maloobchodu bude podle odborníků pokračovat. “Určitě to (odchod společností Carrefour a Julius Meinl) není poslední prvek koncentrace trhu. Jednak přijdou noví hráči a naopak některé společnosti, které nyní v ČR působí, zde za pár roků být nemusí,” komentoval nedávnou dohodu Carrefouru a Teska jednatel společnosti Incoma Research Tomáš Drtina.
Německá skupina Edeka podle Eura vykázala v účetním období roku 2004 celkový obrat přes 31,57 miliardy eur a v Německu ovládá 20 procent trhu.

×

V Polsku se rozhořel spor o nezávislost veřejnoprávních médií

Starší článek

Nový tiskový mluvčí ministerstva zemědělství

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Bohumil Pospíšil

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více