Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Luxusní móda z internetu

Redakce MAM14. 11. 2005

Luxusní móda z internetu několik let po úspěchu ve Spojených státech začíná útočit na Francii a chystá se i na další evropské země. V říjnu ve Francii otevřelo webové stránky několik butiků velkých společností nabízejících výtvory většiny vyhlášených návrhářů, jejichž díla se prodávají za vysoké sumy.
“V říjnu jsme nejprve na internetu otevřeli butik ve Francii. Na konci roku bude na řadě Británie, Německo, Itálie a Španělsko,” uvedl mluvčí firmy Christian Dior, která po síti zatím prodává jen doplňky. Vzhledem k tomu, že nabídka je pojímána jako butik, všechny věci, které tam budou nabízeny, budou prodávány za stejných podmínek jako v normálním obchodě – za stejnou cenu i ve stejném balení, jen budou doručeny domů, uvedl.
Dior už několik let na webu prodává ve Spojených státech. “Jsou to právě výsledky z této americké zkušenosti, které nás přivedli k otevření francouzské stránky,” dodal mluvčí.
K podobnému kroku přistupují i Louis Vuitton a Hermés; podobně jako Dior zatím skromným způsobem – nabízejí výběr vzorků ze svých kolekcí. Tato opatrnost však už neplatí pro USA, kde se první webové luxusní obchody objevily v roce 1999.
Řetězec luxusních obchodních domů Neiman Marcus v roce 2004 na internetu dosáhl obratu téměř 250 milionů dolarů (přes šest miliard korun), uvedl Pierre-François Louet z marketingové agentury Nelly Rodi. “To, co nyní jede, je hledání nízkých cen a to i u exkluzivních věcí. Jde zde úplná exploze zájmu o značky,” dodal.
Juraj Šebo ze slovenské Asociace zásilkového obchodu (AZO) i Tomáš Hájek z české Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) před časem ČTK na pražské konferenci o zásilkovém obchodě řekli, že rostoucí zájem o prodej luxusního zboží na internetu očekávají i v ČR a na Slovensku.
Na prodej luxusního zboží pro síti vsadil i bývalý italský bankovní úředník a nyní úspěšný byznysmen Federico Marchetti. V USA v roce 2000 vytvořil stránku www.yoox.com, na které jsou k dostání kousky od Armaniho, Gucciho i dalších 300 návrhářů a tvůrců.
“Ze začátku jsem bojoval s tím, jak přesvědčit návrháře, aby otestovali nový trh, který rychle roste. Jsou zde stovky milionů lidí na světě, kteří si mohou kupovat luxus,” uvedl.
V roce 2004 klientela Marchettiho podniku pocházela hlavně z Francie, Německa, Španělska či USA, od letoška je velký zájem v Japonsku. Podle Marchettiho stránky navštíví měsíčně dva a půl milionu lidí, z nichž dvě třetiny tvoří ženy mezi 20 a 30 lety.
Obchod po síti začíná pronikat i do dalších oblastí luxusního obchodu, například do prodeje spodního prádla. Na webu jsou obchody, kde je možné zakoupit třeba i diamanty a drahé šperky.

×

ČT počítá i pro svůj sportovní program s vysíláním reklamy

Starší článek

General Motors se slevami

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Bohumil Pospíšil

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více