Luxusní móda z internetu
Luxusní móda z internetu několik let po úspěchu ve Spojených státech začíná útočit na Francii a chystá se i na další evropské země. V říjnu ve Francii otevřelo webové stránky několik butiků velkých společností nabízejících výtvory většiny vyhlášených návrhářů, jejichž díla se prodávají za vysoké sumy.
“V říjnu jsme nejprve na internetu otevřeli butik ve Francii. Na konci roku bude na řadě Británie, Německo, Itálie a Španělsko,” uvedl mluvčí firmy Christian Dior, která po síti zatím prodává jen doplňky. Vzhledem k tomu, že nabídka je pojímána jako butik, všechny věci, které tam budou nabízeny, budou prodávány za stejných podmínek jako v normálním obchodě – za stejnou cenu i ve stejném balení, jen budou doručeny domů, uvedl.
Dior už několik let na webu prodává ve Spojených státech. “Jsou to právě výsledky z této americké zkušenosti, které nás přivedli k otevření francouzské stránky,” dodal mluvčí.
K podobnému kroku přistupují i Louis Vuitton a Hermés; podobně jako Dior zatím skromným způsobem – nabízejí výběr vzorků ze svých kolekcí. Tato opatrnost však už neplatí pro USA, kde se první webové luxusní obchody objevily v roce 1999.
Řetězec luxusních obchodních domů Neiman Marcus v roce 2004 na internetu dosáhl obratu téměř 250 milionů dolarů (přes šest miliard korun), uvedl Pierre-François Louet z marketingové agentury Nelly Rodi. “To, co nyní jede, je hledání nízkých cen a to i u exkluzivních věcí. Jde zde úplná exploze zájmu o značky,” dodal.
Juraj Šebo ze slovenské Asociace zásilkového obchodu (AZO) i Tomáš Hájek z české Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) před časem ČTK na pražské konferenci o zásilkovém obchodě řekli, že rostoucí zájem o prodej luxusního zboží na internetu očekávají i v ČR a na Slovensku.
Na prodej luxusního zboží pro síti vsadil i bývalý italský bankovní úředník a nyní úspěšný byznysmen Federico Marchetti. V USA v roce 2000 vytvořil stránku www.yoox.com, na které jsou k dostání kousky od Armaniho, Gucciho i dalších 300 návrhářů a tvůrců.
“Ze začátku jsem bojoval s tím, jak přesvědčit návrháře, aby otestovali nový trh, který rychle roste. Jsou zde stovky milionů lidí na světě, kteří si mohou kupovat luxus,” uvedl.
V roce 2004 klientela Marchettiho podniku pocházela hlavně z Francie, Německa, Španělska či USA, od letoška je velký zájem v Japonsku. Podle Marchettiho stránky navštíví měsíčně dva a půl milionu lidí, z nichž dvě třetiny tvoří ženy mezi 20 a 30 lety.
Obchod po síti začíná pronikat i do dalších oblastí luxusního obchodu, například do prodeje spodního prádla. Na webu jsou obchody, kde je možné zakoupit třeba i diamanty a drahé šperky.
Podobné zprávy
V marketingu se více soustředíme na značku
