KSČM nezaujala média
Komunistické straně podle analytické společnosti Media Tenor stagnují preference, poněvadž nedokázala svým programem zaujmout média, která jí proto věnovala méně času. “Strana se nedokázala médiím, a tedy zprostředkovaně i veřejnosti, představit jako vhodná alternativa současného politického uspořádání,” uvádí společnost ve svém průzkumu.
“Přinejmenším je sporné, zda jsme skutečně tak slabí z hlediska nastolování vlastních alternativ,” reagoval na závěry místopředseda KSČM Jiří Dolejš. Komunisté podle něj předložili řadu vlastních témat a legislativních návrhů, které úrovní zpracování nezaostávají za nejsilnější opoziční stranou ODS a která by voliče zaujala.
Problémem médií podle Dolejše je, že zjednodušují politickou scénu na spor ODS a ČSSD. Vlastní straně vytkl, že nesplnila úkol daný sjezdem, aby vytvořila instituty “stínových mluvčích”, kteří by v médiích prezentovali programová témata. KSČM by to měla dohonit, dokud ještě naplno nevypukla volební kampaň, dodal.
Společnost Media Tenor zkoumá, jakými způsoby česká i zahraniční média informují o vybraných tématech, organizacích a osobách. Analyzovala 1853 výpovědí týkajících se KSČM v hlavních zpravodajských relacích celoplošných televizí od ledna do října. Vycházela z předpokladu, že mediální prezentace hraje jednu z klíčových rolí při utváření veřejného mínění.
V porovnání s vládní ČSSD zveřejnilo televizní zpravodajství podle zjištění společnosti o KSČM 5,8 krát méně zpráv. Dokonce i nejmenší vládní stranu Unii svobody televize zmiňovaly častěji.
Expert Media Tenoru Čestmír Kalus připustil, že nepříznivá prezentace a negativní obraz vytvářený médii nemůže sloužit jako exaktně podložený argument pro stagnující důvěru veřejnosti ke KSČM. Dodal ale, že z dlouhodobého hlediska nemůže KSČM prospět stav, kdy není schopna nabídnout dostatečně atraktivní informace týkající se programového směřování, a naopak je líčena jako strana usilující o konzervaci poměrů v zemi.
Podobné zprávy

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
