Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

KSČM nezaujala média

Redakce MAM16. 11. 2005

Komunistické straně podle analytické společnosti Media Tenor stagnují preference, poněvadž nedokázala svým programem zaujmout média, která jí proto věnovala méně času. “Strana se nedokázala médiím, a tedy zprostředkovaně i veřejnosti, představit jako vhodná alternativa současného politického uspořádání,” uvádí společnost ve svém průzkumu.
“Přinejmenším je sporné, zda jsme skutečně tak slabí z hlediska nastolování vlastních alternativ,” reagoval na závěry místopředseda KSČM Jiří Dolejš. Komunisté podle něj předložili řadu vlastních témat a legislativních návrhů, které úrovní zpracování nezaostávají za nejsilnější opoziční stranou ODS a která by voliče zaujala.
Problémem médií podle Dolejše je, že zjednodušují politickou scénu na spor ODS a ČSSD. Vlastní straně vytkl, že nesplnila úkol daný sjezdem, aby vytvořila instituty “stínových mluvčích”, kteří by v médiích prezentovali programová témata. KSČM by to měla dohonit, dokud ještě naplno nevypukla volební kampaň, dodal.
Společnost Media Tenor zkoumá, jakými způsoby česká i zahraniční média informují o vybraných tématech, organizacích a osobách. Analyzovala 1853 výpovědí týkajících se KSČM v hlavních zpravodajských relacích celoplošných televizí od ledna do října. Vycházela z předpokladu, že mediální prezentace hraje jednu z klíčových rolí při utváření veřejného mínění.
V porovnání s vládní ČSSD zveřejnilo televizní zpravodajství podle zjištění společnosti o KSČM 5,8 krát méně zpráv. Dokonce i nejmenší vládní stranu Unii svobody televize zmiňovaly častěji.
Expert Media Tenoru Čestmír Kalus připustil, že nepříznivá prezentace a negativní obraz vytvářený médii nemůže sloužit jako exaktně podložený argument pro stagnující důvěru veřejnosti ke KSČM. Dodal ale, že z dlouhodobého hlediska nemůže KSČM prospět stav, kdy není schopna nabídnout dostatečně atraktivní informace týkající se programového směřování, a naopak je líčena jako strana usilující o konzervaci poměrů v zemi.

×

ČT se proti milionové pokutě od rady odvolá k soudu

Starší článek

Vyšel nový časopis o architektuře

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Heineken

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více