Klíč k úspěchu: mladí diváci

15. 11. 2005 00:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zažitá pravidla televizního vysílání dostávají v posledních několika týdnech jeden „políček“ za druhým. Včera zveřejněná idea internetové televize In2TV, firem America Online (AOL) a Warner Bros, je totiž odpovědí na několik dalších konkurenčních projektů, které šijí televizní vysílání divákovi na míru. Mají šanci uspět?
„Budoucnost televizního vysílání na internetu vidím v modelu, kdy pořady budou zadarmo a vše bude financováno z reklamy,“ říká Todd Chanko ze společnosti Jupiter pro agenturu Reuters. A to je právě případ nové americké In2TV.
Jako jediná z podobných projektů televizního vysílání „na objednávku“ je zatím zadarmo, pokud divák nepočítá patnáctisekundové reklamní spoty, které bude muset u každého pořadu „přetrpět“.
Všechny dosavadní projekty si alespoň minimální poplatek za nabízený televizní pořad účtují: například televizní společnosti CBS a NBC za možnost objednat si jejich pořad přes kabelové sítě Comcast a DirecTV požadují 99 centů za jeden díl. Stejně tak si Apple Computer účtuje jeden dolar a 99 centů za každý díl seriálu televizní společnosti ABC ze stáje Walt Disney, který si zákazníci stáhnou na svůj video iPod.
In2TV bude také významně těžit ze spolupráce firem Warner Bros a AOL. Obě totiž spadají „pod křídla“ Time Warner a AOL tak má něco, co ostatní internetové společnosti nemají – přístup k rozsáhlému archívu pořadů.
A tady vidí deník Wall Street Journal zřejmě jediný problém celého projektu: ostatní podobné projekty nabízejí epizody z oblíbených seriálů poslední doby, Warner Bros chce však nasadit série jako je Wonder Woman nebo Kung Fu, které byly mezi diváky oblíbené v sedmdesátých letech a jejichž zveřejnění zadarmo na internetu nepoškodí případné další uvedení na kabelových nebo satelitních sítích. Přitáhnou tyto pořady mladé internetové publikum? To bude podle listu klíč k úspěchu, neboť od jejich zájmu se budou odvíjet příjmy z inzerce. Společnost Time Warner přiznala, že zatím nemá příslib od většiny tradičních zadavatelů reklamy, jen společnosti jako PepsiCo prý „vyjádřily zájem“.

Hospodářské noviny, 15.11.2005, autor: Martina Laresová

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.