Internetová populace dává přednost moderním prodejnám

25. 11. 2005 08:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Lidé, kteří často používají internet, dávají při nákupu v kamenných obchodech přednost hypermarketům a supermarketům proti diskontním a nezávislým prodejnám. Vyplývá to z průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha. „Česká internetová populace se vyznačuje moderními nákupními zvyklostmi, k nimž patří i běžné nakupování autem a preference velkoplošných prodejen,“ řekl ČTK Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research.
Zatímco průměrný zákazník utrácí nejčastěji v Kauflandu, Penny Marketu, Plusu či prodejnách spotřebních družstev, tak internetoví zákazníci mnohem více preferují hypermarkety Tesco či supermarkety Albert. „Nadprůměrně si oblíbili i prodejny Globus, Interspar či Delvita. Pouze řetězec Kaufland si u internetové populace udržel své postavení,“ podotkl Skála.
Ještě větší rozdíly jsou podle Skály v pořadí řetězců podle návštěvnosti. V celé české populaci vede Kaufland, avšak u internetových uživatelů jej předstihly obchody Tesco a Hypernova. Výrazné jsou i preference supermarketů Albert, které skončily na čtvrtém místě za Kauflandem. „Většina obchodních řetězců by na českém trhu měla jiné postavení, kdyby zde žili pouze lidé pracující běžně s internetem,“ uvedl Skála.
Na druhou stranu zákazníci s pravidelným přístupem k internetu zřídka navštěvují internetové stránky obchodních řetězců. „Největší zkušenosti mají zákazníci se stránkami Teska, Hypernovy a Globusu, avšak žádnou z nich nenavštívilo více než deset procent zákazníků. Jak se zdá, rozvoj on-line komunikace se zákazníky české řetězce teprve čeká,“ řekl Skála.
Mezi úspěšné formáty obchodů patří v ČR hlavně hypermarkety a diskontní prodejny, které měly loni na celkovém obratu 50 největších obchodníků podíl 59 procent. Naopak supermarkety pozici ztrácejí a jejich podíl činil 17 procent.
Celkový maloobchodní trh v ČR podle odhadu odborníků obnáší zhruba 650 miliard korun. Desítka největších obchodních řetězců v loňském roce vykázala podle údajů Incoma Research nárůst obratu meziročně o 20,1 miliardy na 221,5 miliardy korun. Deset největších maloobchodníků mělo loni tržby téměř 188 miliard Kč.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.