Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Dobudou drzé panenky Česko?

Redakce MAM15. 11. 2005

Do Česka nyní přichází po dvou úspěšných letech na britském trhu panenka Bratz, která v ostrovním žebříčku top 10 nejžádanějších vánočních hraček loni vůbec poprvé přeskočila Barbie, působící ve světě už 45 let. “Drzé” panenky převálcovaly v Británii kolegyni Barbie i v kategorii nejprodávanějšího zboží, s podílem přes 60 procent na trhu v segmentu tak zvaných fashion doll (módní panenky).
Bratz k nám přichází s nejnovější kolekcí “Rock Angelz”, doprovázenou spoustou doplňků včetně hudebního CD či videohry.
Do loňského roku se licenčně o Barbie na českém trhu starala společnost Global Express. Výrobce panenky, Mattel, se však po vstupu do EU rozhodl pro vlastní zastoupení.
Global Express proto hledal alternativní řešení a našel je mimo jiné v panence Bratz, pro jejíž nástup připravil silnou komunikaci. “Součástí kampaně je netradiční televizní reklama, která se odehrává na koncertním pódiu, pod kterým skandují nadšené fanynky, ale velký důraz klademe i na podporu přímo v místě prodeje. Ač u nás možná tato změna zatím není tak citelná, jinde prorazila Bratz se svou strategií postavenou na celém životním stylu panenky, včetně oblečení, hudby a “zájmů”. Dnešní holčičky totiž chtějí být dříve “dospělé”.
V této souvislosti se zdá, že se Mattelu stala osudnou příliš široká specifikace cílové skupiny; před pár lety ještě fungovala, ale jak populace rychleji dospívá, desetileté dívky už nenacházejí uspokojení s Barbie coby sladkou princeznou.
Češi každý rok utratí pět miliard korun za hračky pro děti a největší žeň přichází pochopitelně před Vánocemi. Z pěti miliard korun plyne nejvíce peněz za produkty pro předškoláky.
Děti nad 10 let už o klasické hračky nemají takový zájem; i tak však každé české dítě do 14 let průměrně dostane pod stromeček hračky v ceně kolem 1800 korun. Děti i rodiče se nejvíce nechají ovlivnit televizní reklamou, která je nejúčinnější i pro panenky.
Globálně mezi největší “hračkářské” země patří USA a Japonsko; ale i demograficky srovnatelné Řecko má hračkářský trh až devětkrát větší než Česko. U nás se dárky kupují “z povinnosti” na Vánoce a narozeniny, kdežto v Řecku je těchto příležitostí mnohem víc.
Celý text v magazínu Marketing & Media, č. 46/2005


Hospodářské noviny, 15.11.2005, autor: Monika Kozáková

×

Internetové obchody čekají o Vánocích růst tržeb

Starší článek

Firmy dají na reklamu před Vánocemi šest miliard Kč

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Dentsu

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník

Platforma pro střední a východní Evropu se zaměří na produkci obsahu, videoprodukci, kreativní lokalizaci, služby spojené s UX a další digitální služby.
21. 4. 202121. 4. 2021
Sport

Volkswagen spustil soutěž Zažij Euro. Vítěz soutěže povečeří s Petrem Čechem

Volkswagen vyhlašuje soutěž Zažij Euro o atraktivní ceny. Výherce hlavní ceny pojede do Londýna na fotbalový zápas mezi českou a anglickou reprezentací na…
21. 4. 202121. 4. 2021
Marketing

Albert láká mistry grilování v nové kampani na kvalitní suroviny

Albert dnes spouští novou kampaň na letošní grilovací sezónu. Ve spolupráci s agenturou VCCP vznikly čtyři televizní spoty, které adaptují známé světové i…
21. 4. 202121. 4. 2021
Média

Libuše Šmuclerová hájí roli tradičních médií a kritizuje chování digitálních obrů

Den po představení služby Google News Showcase píše Libuše Šmuclerová, předsedkyně představenstva Czech News Center (CNC), otevřený dopis na obranu…
21. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více