Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Deset hvězd, které září na reklamním nebi

Redakce MAM16. 11. 2005

Ještě před šesti lety firma Innocent neexistovala. Dnes ovládá 64 procent britského trhu s ovocnými džusy a chystá se na expanzi do zahraničí.
S nadsázkou lze říct, že za to může geniální reklama, kterou firmě naordinoval její spoluzakladatel Richard Reed.
Ve vtipné kampani vsadil na upřímnost a tvrdil, že podniká, aby zbohatl. V jedné z jejich prvních reklamních akcí dokonce mohli zákazníci při ochutnávání hlasovat, jestli to chlapci mají “zabalit”, nebo pokračovat v byznysu.
Originální a úspěšný přístup vynesl Reeda mezi největší marketinková esa světa, která vyhlásil renomovaný server Advertising Age.

MEZITITULEK: To, co nemá nikdo jiný
Inovace, humor, neotřelé nápady a především skvělý odhad trhu, aby mohla propagovaná značka vyniknout v konkurenční záplavě. To všechno umí prodat vybraná desítka marketinkových specialistů. Marketinkovému nebi podle AdAge.com kralují lidé, kterým se povedl zásadní zvrat v osudu značky, kteří změnili její image či dokázali předvídat vývoj trhu.
Patří mezi ně například Paolo de Cesare z Procter & Gamble, který dokázal dodat prestiž zatím dost podceňované divizi péče o pleť a výrazně zvýšit její tržby. Mezi jinými vynikají například i Richard Lee z PepsiCo a Ilan Sobel z Coca-Coly, kteří v Číně bojují o největší trh světa a zároveň i proti sobě.
Odborníci oceňují také Nigela Morrise z globální digitální sítě Isobar, který už v roce 2000 dokázal odhadnout, že do roku 2007 se bude nejméně polovina mediálního dění odehrávat na internetu.

MEZITITULEK: Začátek od nuly
Mezi velmi oceňované počiny patří i skvěle zvládnutý start firmy a právě do této kategorie patří Reed z Innocentu. “Sexy, zábavná, nebyrokratická, čistá a zdravá firma se svědomím,” tak charakterizuje Innocent sám Reed.
Firma přitom kombinuje komerční záměr se sociálním a ekologickým rozměrem. Stará se například o bezdomovce a každoročně přispívá chudým na zimní topení. Nad vším však ční veselost a neotřelé nápady, které zákazníky nepřestávají zajímat.
Firmě kraluje zelená, tedy ekologická barva, ovšem dodávky, v nichž se výrobky distribuují, jsou kromě zelené pomalovány i jako krávy a občas si na ulicích i zabučí. Z posledních marketinkových akcí firmy odborníci oceňují především Fruitstock, hudební a umělecký festival v Londýně, který dodal značce na živosti a “duchu”.
Paolo de Cesare, který má v americkém gigantu Procter & Gamble na starosti péči o pleť, čisticí prostředky a deodoranty, měl jiný úkol. A to zvrátit pokulhávající trend v klíčovém byznysu péče o pleť, který jinak celosvětově bouřlivě roste. Dříve podceňované a nepříliš známé výrobky P & G, které prohrávaly souboj s konkurenčními značkami Unileveru a L’Oréalu, jsou teď na vzestupu.
Nejvýraznější je úspěch kampaně řady prostředků péče o pleť Olay, jejichž tržby se pod jeho vedením přehouply nejdřív přes miliardu dolarů a teď dosáhly druhé.
De Cesare je známý svými nebyrokratickými postupy a je schopen využít nejrůznějších metod marketinku, a to především těch, které se zaměřují na přímý kontakt se zákazníkem.
Reklamní válku spolu vedou šéfové marketinku koncernů PepsiCo a Coca-Cola. PepsiCo se zásluhou Richarda Lee stala jednou z nejsilnějších značek pro mladé v Číně, a to ve všech kategoriích. Podařilo se mu nalákat generaci čínských teenagerů a od roku 1997 se podíl Pepsi na trhu zdvojnásobil na 22 procent. Tím Lee téměř vyrovnal náskok Coca-Coly.
Její marketinkový šéf pro Čínu Ilan Sobel se pokouší zvrátit zažitý image Coly jako nudné rodinné značky. Při svém honu na mladé vsadil na počítačové hry. Deset tisíc internetových kaváren v Číně je vyzdobeno v duchu Coca-Coly a značka se ztotožnila s jednou z nejúspěšnějších her World of Warcraft. Prodej hry přitom zahájil monstrózní třídenní karneval v Šanghaji.
Sobelovi se daří inovovat řadu nápojů tak, aby vyhovovaly místnímu vkusu – důraz klade například na nové zelené čaje s přídavkem bylin. Odborníci si cení toho, že značky Coca-Coly na trhu teď poskytují mladým daleko víc vzrušení a zábavy než dřív.
V nápadech, jak přilákat mládež, však přesto vede Lee z Pepsi. Masívní sponzorinky hudebních a sportovních akcí, skvělý mix všech možných marketinkových taktik včetně takzvaného buzz marketinku, kde funguje i “šeptanda” mezi konzumenty, podle analytiků způsobil, že Coca-Cola bude mít ještě dlouho co dělat.

Hospodářské noviny, 16.11.2005, autor: Ethel Kratochvílová

×

BBC požádala radu o souhlas s vysíláním v ČR pouze v angličtině

Starší článek

Domácí značky jsou pro většinu Čechů synonymem kvality

Novější článek

Podobné zprávy

Zprávy
Foto: JCDecaux

Vraťme děti do života! Prahu pokryly plakáty podporující otevření škol pro všechny

Signatáři petice Vraťme děti do školy a zemi do normálu, společně s firmou provozující venkovní reklamu JCDecaux, nyní zorganizovali dvoutýdenní kampaň…
9. 4. 20219. 4. 2021
Média

Atmedia: Kam zmizela reklama pro děti?

Podle mediálního zastupitelství Atmedia se po loňském jarním poklesu ke komunikaci prostřednicím TV reklamy vrátily vesměs všechny společnosti, které ji…
9. 4. 20219. 4. 2021
Marketing

Retailová asociace: Do léta může zaniknout více než tisíc obchodů

Čeští obchodníci bijí na poplach. Stát nestíhá vyplácet dotace a obchodníkům docházejí finance na provoz. Do léta může podle Retailové asociace, která…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Počátkem dubna 2021 nastoupila na pozici manažerky externí komunikace Zuzana Svobodová, která bude zároveň zastávat funkci tiskové mluvčí. Ve své roli bude…
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag
Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více