ČT se proti milionové pokutě od rady odvolá k soudu
Česká televize se odvolá k soudu proti milionové pokutě, kterou dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání kvůli reklamě na internetovou sázkovou kancelář. “ČT je přesvědčena, že v této záležitosti neporušila žádný zákon a po doručení písemného rozhodnutí RRTV se proti udělené pokutě odvolá,” řekl mluvčí ČT Martin Krafl.
Televize podle rady porušila zákon tím, že 30. dubna odvysílala reklamu na sázkovou společnost BETandWIN.com Interactive Entertainment (BAW), která podniká v celé Evropě a své služby nabízí prostřednictvím internetu. Podle rady ČT nemůže propagovat firmu, která nemá pro své služby v ČR potřebné povolení, v tomto případě od ministerstva financí.
BAW podle Krafla oznámil společnosti ARBOmedia, která zajišťuje prodej reklamního času ČT, že splňuje všechny právní nároky na provozování internetového sázení a považuje tuto činnost v ČR za legální. “Šíření reklamy na sázení po internetu není v rozporu s platnou legislativou,” míní Krafl.
Právní zástupce sázkové kanceláře BAW Jindřich Rajchl nesouhlasí s tím, že by firma podnikala v ČR nelegálně. Podnikat v Česku jí podle Rajchla umožňuje Smlouva o založení Evropských společenství, která se stala součástí ústavního pořádku ČR, a má tedy vyšší právní sílu než zákon o loteriích.
“Kterákoli společnost, jež má sídlo v jednom ze členských států EU a jež v tomto státě obdržela licenci k provozování sázení, je oprávněna poskytovat své služby ve všech ostatních členských státech EU bez nutnosti obdržení licence v těchto státech,” sdělil Rajchl.
ČT přitom není jedinou stanicí, která reklamu na BAW odvysílala. Pětkrát tak podle rady učinila v září i Nova, a rada s ní proto minulý týden zahájila správní řízení, které rovněž může skončit pokutou.
BAW sídlí v Rakousku a specializuje se na internetové sázení. Její akcie jsou kótovány na vídeňské burze, působí v několika evropských zemích a letos v dubnu spustila na svých internetových stránkách českou verzi. Mimo jiné je sponzorem fotbalových mužstev Juventus Turín, FC Barcelona a Werder Brémy; v Česku nosí logo firmy na dresech fotbalisté Liberce.
Podobné zprávy

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?
Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?
V marketingu se více soustředíme na značku
