ČRo spustí reality show o gorilách

2. 11. 2005 09:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Český rozhlas spustí v pondělí 7. listopadu svou reality show s názvem Odhalení o životě goril v pražské zoo. Zhruba 15 kamer bude do ledna nepřetržitě sledovat samce Richarda, samice Shindu a Kijivu a téměř roční mládě Moju. Záběry kamer nabídne internetová stanice ČRo Leonardo a Česká televize. Lidé pak budou moci hlasovat, které ze zvířat získá hlavní cenu ve výši 12 melounů.
„Věřím, že se prostřednictvím primátů dozvíme i o nás samých, o lidech,“ řekl šéfredaktor Leonarda Miroslav Bobek. Nedílnou součástí projektu totiž nejsou jen záběry z gorilího života, ale také besedy s vědci a odborníky na tento druh zvířat, odborné komentáře k dění v pavilonu a další doprovodné pořady nejen na Leonardu, ale i na sesterských a celostátně přístupných stanicích ČRo.
Denní sestřihy se také objeví každý všední den na zpravodajské stanici ČT24 a v Dobrém ránu s ČT. Jejich součástí bude mimo jiné i „jazykový kurz“ s názvem Učíme se gorilsky.
Ředitel pražské zoo Petr Fejk řekl, že Odhalení jsou možností využít současné vlny reality show, aby mohli něco udělat přímo pro gorily v jejich přirozených domovech v přírodě. Výtěžek z hlasování diváků prostřednictvím sms zpráv totiž pořadatelé dají právě na projekt ochrany goril ve volné přírodě.
„Nezastíráme, že se snažíme tímto krokem vytvořit určitou protiváhu lidským reality show něčím smysluplným,“ poznamenal Fejk. Odkazem na reality show Primy a Novy je i výše výhry, která je podle pořadatelů „ne 10, ani 11, ale rovnou 12 melounů“.
Rozhlas vybudoval v sousedství gorilího pavilonu malé televizní studio a přímo do pavilonu umístil řadu kamer a několik mikrofonů. Umístil je i do prostor, které jsou veřejnosti běžně nepřístupné. Fejk uvedl, že pořadatelé se snažili a budou se snažit, aby se projekt nedotkl běžného života goril v pavilonu. „Předpokládám, že budeme sledovat přirozené chování zvířat,“ řekl Fejk.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.