ČRo bude mít zpravodaje ve Francii, připravuje i místo v Asii

21. 11. 2005 08:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Český rozhlas rozšíří počet svých zpravodajů i míst, na nichž reportéři ČRo budou působit. Nově bude stálý zpravodaj ve Francii, na Blízkém východě a na Slovensku. „ČRo také připravuje místo zahraničního zpravodaje pro Čínu a Jihovýchodní Asii,“ sdělil ČTK mluvčí rozhlasu Ladislav Pavlík. Změnami také projde složení současných zpravodajů, a to nejen v ČRo, ale v případě Bruselu například také v Hospodářských novinách.
Zpravodajem ve Francii s přesahem do Velké Británie a případně i Španělska byl od Nového roku jmenován dosavadní šéf zahraniční redakce ČRo 1 – Radiožurnálu Jan Šmíd. Na Blízkém východě od 1. října již nastálo působí Jaromír Janev, o jmenovitém obsazení zpravodaje na Slovensku se teprve rozhodne. „Novým zpravodajem ČRo pro Čínu a jihovýchodní Asii by se měl stát redaktor zahraniční redakce Radiožurnálu Robert Mikoláš, který absolvoval roční stáž na Tchaj-wanu,“ uvedl Pavlík.
Od ledna také nahradí současného berlínského zpravodaje ČRo Davida Šťáhlavského bývalý vedoucí zahraniční redakce Radiožurnálu Jiří Hošek. V Bruselu končí Pavla Kvapilová, kterou od Nového roku vystřídá Vít Pohanka. „V roce 2006 dojde také k výměně zpravodaje ČRo ve Spojených státech,“ podotkl Pavlík. Již dříve se v médiích psalo o tom, že o vyslání do Spojených států projevil zájem současný ředitel Radiožurnálu Alexandr Pícha.
Hospodářské noviny (HN) budou mít nového zpravodaje v Bruselu, stane se jím Radek Honzák. „A počítáme s novým zpravodajem či spolupracovníkem na Slovensku a perspektivně v USA,“ sdělil ČTK šéfredaktor HN Petr Šimůnek. Změny zřejmě nastanou i v zastoupení České televize v Bruselu, zatím je však podle ČT předčasné hovořit o konkrétních jménech.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.