Co si obléct na horách? Poradí inzerce a internet

21. 11. 2005 00:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Billboardy a bigboardy nejen u stanic lanovek na českých horách, ale i ve městech byly dosud nejvíce viditelným reklamním médiem, které výrobci a distributoři sportovních značek k oslovení potenciálních zákazníků používali. Letošní kampaň si však značky naplánovaly jinak. Reklama na lyžařské či snowboardové bundy, kalhoty a další nezbytné doplňky se ve velké míře přesouvá do tiskové inzerce a na internet.

Product placement? Někdy možná
Společnost Piccollo, zastupující na českém trhu značky Loap a Columbia, posílila podle Šárky Prokopové z marketingu pro Loap oproti předchozímu roku tisková média. Reklamní komunikace Loapu se objeví hlavně v horských střediscích, v reklamě na Columbii letos převažují pánské společenské tituly a týdeníky. Od outdoorové reklamy v Praze letos ustoupil také zástupce značek Dynastar, Colmar či Lange, firma Bretton. Podpora prodeje značek směřuje na vele-trhy, inzerci a produktové přílohy v lifestylových časopisech (s tipy na vánoční dárky). Venkovní reklamu v lyžařských střediscích Bretton letos plánuje jen v omezeném množství. Možná se však značky z jeho portfolia objeví v blízké budoucnosti jako product placement, uvedla pro M&M Markéta Jakoubovámarketingové divize.
Alternativní formy marketingové komunikace, jako guerilla marketing nebo product placement, nevylučuje do budoucna ani marketingová ředitelka společnosti Hannah Czech Julie Brožová. Letošní komunikační mix Hannahu je rozšířen o reklamu na webu a zákaznickou soutěž o účast na tzv. freeridovém lyžování v Ťanšanu. Náklady na on-line marketing Hannahu nicméně zatím tvoří pouhých 5 % z celkové investice do kampaně. Ze značek, které inzerují oblečení a doplňky na snowboard, pak do reklamy podle agentury TNS A-Connect nejvíc investují Quicksilver a Ripcurl.

Jak plánovat na Vánoce?
Tři že čtyř oslovených firem vydělují na vánoční období ve svých marketingových rozpočtech okolo 70-80 procent. Piccollo začíná s reklamní kampaní pro zimní sezonu v listopadu; po Vánocích přesouvá pozornost do partnerských lyžařských středisek (obléká například jejich zaměstnance). Větší část mediální kampaně před Vánoci realizuje také Hannah, který se od ledna zaměří na realizační část soutěže: výběrové pobyty v Krkonoších, Alpách a vlastní heliskiing. Podle Petra Hubnera ze společnosti distribuující značku Alpine Pro se však zimní sezona v ČR posouvá kvůli počasí stále více do ledna a února, proto bude jejich rozpočet rozdělen zcela rovnoměrně.

Sponzoring jen částečně
Nezastupitelnou úlohu v komunikaci s cílovou skupinou má podle Hubnera sponzoring značky Alpine Pro. Její logo lze vidět na sportovním oblečení např. biatlonové reprezentace ČR, značka dále podporuje také lyžařské kluby, individuální horolezce a česká lyžařská střediska, jako např. Černou Horu v Janských Lázních, Klínovec a další.
Zatím jen televizní sponzorské vzkazy na soutěž k filmu Snowboarďáci (na ČT 1) a SMS soutěž na TV stanici Óčko se připravují pro značku Loap. Žádná z oslovených značek se nezúčastní sponzoringu českého týmu na ZOH 2006 v Turíně ani sponzoringu přímých přenosů z her.

Nedostatek nových tváří
Značku lyží Völkl, kterou před třemi roky propagoval dnešní prezident Václav Klaus, si pamatoval snad každý, než reklamu firma stáhla na žádost stěžovatelů u Rady pro reklamu. Sponzoringovou tváří se po svém olympijském úspěchu stal také akrobatický skokan Aleš Valenta, který vedle Hannahu dělal reklamu již značkám Nike ACG, T-Mobile, Winterfresh, Red Bull, Marker, Stones či Swans. K tvářím Hannahu patří i medailista z letní paralympiády Jiří Ježek. Loap, Columbia a Alpine Pro zatím žádného vhodného kandidáta na tvář své značky nenašly. Loap je však sponzoringovým partnerem akrobatického lyžování ski klubu Šumperk a raftového týmu na MS v Ekvádoru.



23obr_loap.jpg ()REKLAMA NA LYŽĺCH. Podle výzkumu mediální agentury OMD z února 2005 si reklamy umístěné v lyžařských střediscích všimne zhruba každý třetí lyžař. Reklamní plochy v okolí sjezdovek jsou však vzhledem ke konku-renci značek považovány za exkluzivní, takže je podle marketingových zástupců třeba hledat i jiné možnosti zviditelnění. Původní kampaň pro značku Hannah (nahoře) realizovala agentura Jazz Communications.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.